HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

könyvtár, bölcsi, stb.

2013.01.12. 09:50 :: kicsipm

Üdv a fedélzeten mindenki... Ránéztem a statisztikára, és kb. 50 rendszeres olvasó van, váó és köszi :) Ide kívánkozik a mondat, hogy ha tetszik a stílusom, és az oldal kinézete, az nem (csak) az én érdemem, nagy szerepe volt ebben Dave barátomnak, egyrészt a külföldi tartózkodásairól írt blogjaival, ami jó példa nekem stílusban és tartalomban (ez az aktuális-Németországból), másrészt az blogom kinézetét neki köszönhetem. És ahogy ő szokta írni, "hajtás után" a lényegi rész, Finnország és én :) 

Csütörtökön jártunk a helyi könyvtárban. Nem tudom otthon ez hogy van, mekkora településnek van és milyen nagy könyvtára, vagy mitől függ, de Hämeenkyrö egy 10 ezer lélekszámú hely Finnországban (wiki oldal), és egész helyes kis könyvtára van. Nagy ablakokkal, vagy inkább falnyi üvegekkel. Belül, egyszerű, tiszta, és pl. van egy kitömött hiúz egy múzeumi tárolóban, csak úgy, a gyerek részlegnél. Ide kapcsolható az infó, miszerint a hiúz finnül ilves, tehát a 3. tamperei floorball csapat nevére is fény derült, a Classic és a Koovee mellett a hiúzok zúznak még a legmagasabb ligában. (A szombati újságban is benne van a Koovee meccséről a kis fekete téglalap hirdetés, az Oilers ellen lépnek pályára, ma 16-kor Tampere központjához közel. Nemsokára tuti megyek meccset nézni :)

Elkalandoztam. Könyvtár. Belépve egy nagyobb előcsarnok van, ahol kifelé menet valami nyugdíjas összejövetel kezdődhetett, azt hiszem, sajnos nem derült ki milyen jellegű, de mozgásosra tippelnék a sok hely miatt. (Magyarországon néha a kórház tornaterme nem volt ekkora.) Magában a könyvtárban (mármint a polcos részen :) belépve a "kezelőpult" és a sok sok polc látható, balra hátra férfi és női mosdó bejárat, nem annyira balra a fogas, meg az egyéb tároló és játékhalom. 2 floorball ütővel és 2 labdával. Elég jó :) Még itt is. Mondjuk a "elgondolást" nem értem, persze az előtérbe ki lehet menni ütögetni, ha a gyerek már megunta az ücsörgést... A nyelvi részen és a "gyerekosztályon" nézelődtünk csak, visszavittük Miska lego-Wii lemezét, és vettünk ki neki könyveket. Hozzájuk sem nyúlt még :) Az egyik egy dinokutyáról van, hát, nem tudom... :) Láttam a gyerek résznél egy 11-12 éves forma fiút ülni és olvasni egy asztalnál, amúgy inkább középkorú férfiak és nők jöttek, meg volt egy nagyobb kamasz az apukájával. És a hiúz az üveg mögött :)

Pénteken reggel kb. egy órát a bölcsiben töltöttünk, vagy ahogy Anne mondja, kindergarden. Nem tudom mi a jó szó rá, főleg látva a Pikku Myy csoport összetételét. Nekem "bölcsi-ovi közösnek" tűnik a hely. Jutta novemberben volt egy éves, de itt tuti volt 3 éves kislány. (Tudva Dorka mekkora és miket csinál már, lehet volt idősebb gyerek is) Mikor beléptünk reggel fél 9 körül (mivel Miska akkor szállt ki a kocsiból a sulinál, és közös a 2 intézmény parkolója) éppen egy szülinapi köszöntés folyt, a szokásos happy birthday dallal. Az ünnepelt, természetesen hercegnőnek öltözve, talpig rózsaszín tüllben :)-most jut eszembe, az óvónéni az mutatta és mondta hogy 3 éves lett, szóval jól tippelek gyerek életkort. A dal után mindenki odament hozzá, megölelte (nagyon cukik voltak), és a szülinapos adott egy-egy kis cukrot vagy csokit, nem tudom, nem kaptam :).

Mikor oszlott a csoport, az óvónéni még mondott valamit és el is jelelte, az egyik kislány meg valamit visszajelelt rá egy jelet mutatott. Erre rá kellett kérdeznem (nem mitha használnám az alapfokú jelnyelv végzettségemet, de azért felismerem a jeleket). Senki nem siket a csoportban, de ebben a korban ha tanítják nekik, akkor nem felejtik el, és toleránsabbak is lesznek nem halló társaikkal. Anne azt mondta még kiegészítésként, hogy a suliban nincsenek teljesen elszeparálva, de van egy segítő hozzájuk rendelve. Szerintem ez nagyon klassz!

A csoport szobája egyébként kb. másfélszer, kétszer akkora, mint az az óvodai csoport, ahol én voltam gyakorlaton, mikor a baby sitter tanfolyamot csináltam, és rengeteg játék van. És az egyik helyiségrész falán végig szekrény, padlótól plafonig, gondolom további felszerelésekkel a gyerekeknek, meg játékok. 3 felnőtt volt a csoporttal (mikor mi ott voltunk a csoport 12-13 fő lehetett, nagyon siettek a kis krambók, és az állandóan valahová futkosó idegen kölköket nehéz megszámolni :), de mint utóbb kiderült az egyik még csak óvónő tanuló és gyakorlaton van itt, heti két napot. Sokkal több a lány, mint a fiú, ha jól emlékszem az hangzott el, hogy 4 fiú van összesen, de ez jobb, mondta az idősebb óvónéni, csak a jelzőt nem értettem miért jobb a lány :) A finnem még gyenge. A két "állandó" felnőtt amúgy nagyon nagyon kedves, végig olyan hangon beszéltek a gyerekekkel, mintha mesélnének. És a gyerekek random az ölükbe is mászhatnak, felveszik őket, persze ez normális, ha 1-3 évesig mindenféle korú van. Mármint a gyereknek kell. Az egyik gyerek többször azt mondta äiti, vagyis anya a fiatalabb óvónőnek, remélem tényleg az anyja, és nem ennyire erős a kötődés :) :) Természetesen mindenféle játék van, társas, építős (ebből több fajtát is láttam), és kézműveskedtek is a gyerekek. Szeritem mi elég hamar eljöttünk, de remélem Juttának ennyi elég lesz a beszokáshoz, kétszer kb. egy óra látogatás a csoportnál.

Tegnap (pénteken) mostam is. Kezdésnek pl. a por és öblítő adagolót úgy ahogy volt kirántottam a helyéről :) És persze a kutyaszőrök nem tűntek el teljesen, de mit is vártam, főleg hogy színeset mostam, amin még jobban látszik, ugye :) Jutta kedvesen megvárta az ébredéssel a mosás végét, de teregetés közben rendetlenkedett picit. Pl. rámászott a laptopomra, ami most néha kicsit magasabb hangon "pörög", de majd ha hazamegyek március elején megnézetem (remélem érti, akinek szól és olvassa is, 20, mondom... 20 :)

(Remek ötlet volt fél napot mezitláb lenni a házban, kicsit megfáztam, enyhe orrfolyás, egyhe torokfájás. Ennyi kell :)

2 komment

Címkék: helyi

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr385013504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2013.01.12. 12:33:49

Ó, hát köszönöm az említést. Egyben gratulálok, mert az 50 az szerény élményeim szerint azért marha sok! Pláne úgy, hogy Facebook-on sem tolod az orruk alá a dolgot. :)

Caddy 2013.01.12. 19:41:38

Az 50 rendszeres olvasó szerintem is nagyon sok. Gratulálok. :)
Tessék zoknit húzni, hiába a padlófűtés.
süti beállítások módosítása