HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

139. színházban megint

2013.11.28. 10:16 :: kicsipm

Tudom, keveset írok, és azt is ritkán :) Néha elmélázok rajta, hogy az első pár hónapban minden nap írtam, és sokszor nem is nyúlfarknyit. És hogy most már mennyire nem új semmi sem... Kívülről tudom az útvonalakat Tamperébe, a kutyaséta köröket, és maximum az időjárás nehezíti meg a dolgom, ha mennem kell valahová.

Persze az nem triviális. (És itt mindenki és nem keveset beszél az időjárásról.) Most éppen az az állapot van, hogy egyik nap +2, a másikon -6, majd -12 és aztán megint +1. De a már jól bevált aláöltöző-sínadrág-télikabát-csizma kombó működik. Nem túl nőies viselet, de nem fázom. Ahogy beteg sem vagyok, bármennyire "köpköd" mindenki körülöttem. Éljen a gyógytea vagy még inkább a Györgytea, mert csak Gyuri bácsi teáit iszom. Ámen :)

Az időjárás bosszantó vonzata (a sok ruhán kívül) a lefagyott utak. Amin közlekedni, sétálni, nem annyira vicces, főleg ha Luna van a póráz másik végén, aki ugye... rángat. Rumba szegény, aki erősen öregszik, sokszor széttárt lábbakkal próbál kitámasztani, plusz én, szóval ketten kb. elbírunk a "barna szemű veszedelemmel" :) Sokkal jobb, mikor Jutta babakocsiját tolhatom, pláne ha a baba benne ül, mert akkor tudok mibe kapaszkodni, és fék is van a járművön.

Szóval a színház, mint posztcímadó. Vasárnap (edzés helyett sajnos) színházban voltunk a kiscsaládommal (by Ibolya). Egy gyerekdarabon voltunk, ami arról szólt, hogy van 3 rosszéletű, akik nagyon tréfásak, van egy oroszlán(y)juk is, de aztán a városka hasznos polgáraivá válnak. A darab címe Kolme iloista rosvoa, vagyis három vidám (örömteli) betyár. A helyszín a tamperei vígszínház, képek itt. A zenés betétek megértése kicsit nehezebben ment, de a többi szöveget elég jól értettem. Szóval beszélek gyerek finnül már :) Vagy inkább értek. A 3 betyárból a legalacsonyabb, kissé kerek hölgy volt a legjobb színész. Ebben a darabban legalábbis nekem ő tetszett a legjobban.

Juttával (2 éves és 8 napos leánygyermek) az első sorban ülni másfél órát, 10 perc szünettel, első hallásra rizikós ötletnek tűnhet, ám a kishölgy minden várakozásunkat felülmúlta, mert nem mászkált, nem hangoskodott, de mégcsak nem is fészkelődött. Csendben figyelt végig. A második felvonásra Anne egy kis mazsolával meg is jutalmazta, de azt sem ette folyamatosan, inkább az előadást nézte. A jobbomon ülő 5 éves forma kisfiú sokkal mozgékonyabb volt :) Na, meg Miska volt nem kicsit ciki, mikor a szünetben kifelé menet a sor eleji székből elkezdte kiverni a port, amit én le is tüdőztem... Megnéztem a jegyárakat, 15 euro/fő, életkortól fügettlenül. Nem tudom otthon mennyi, de nem szabad összehasonlítani természetesen. (A meccsekre is kb. ennyi a beugró ugye.)

Nemsokára megyek haza. Addig van még egy ügyeletes hétvége (most péntek 16 órától kedden reggel 8-ig), egy Jutta szülinap jövő szombaton (bulitortalufivendégek), vasárnap egy meccsnap, és közben egy felnőtt női floorball vilgábajnokság december 7-15-ig.

2 komment

Címkék: család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr995661958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anyko 2013.11.29. 17:04:26

A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus.

Caddy 2013.12.02. 16:43:05

Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :)
Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :)
Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót.
süti beállítások módosítása