HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

138. családom és egyéb állatfajták

2013.11.20. 11:07 :: kicsipm

A második meccsnapon is túl vagyok a csapattal, bár szombaton csak egy meccsünk volt, az is 2-2 lett, pedig sokkal-sokkal jobbak voltunk, mint az ellenfél, és kicsit a bírók az ellenfélnek fújtak. Nem vagyok az a fajta aki ezt figyeli, meg ezen kiakad, vagy üvölt, de ez elég látványos volt most, és szerintem a 2. kapott gólunk is a "lejt a pályából" esett. Heidiről, aki a legjobb hátvédünk.

Ami feltűnt, és feltűnik mindig, és már biztosan írtam róla, hogy a finnek sokat sportolnak. És bizony az én imádott floorball-om az itt nemzeti sport :) Tegnap mikor autóztunk Tamperébe a meccsre, azt út mellett az ellenkező irányban az egyik kis pihenőben is éppen egy autónyi floorballost láttam, bent a városban egy embert biciklin floorball ütővel, majd később egy gyalogost is. És ami ennél jobb, az maga a Spiral Halli, amin már kívülről is látszik, hogy egy floorball központú csarnok. Katt a linkre. 4 pálya egymás mellett. Kis túlzással Budapesten összesen van ennyi. Vagy ennyi használható, de az sem floorball pálya, hanem sportpálya.

WP_20131029_004.jpg

Csütörtökön volt az én imádott kishúgom születésnapja (utólag is, még egyszer is:) boldog szülinapot!), szombaton meg a kis Jutta lett 2 éves. Hát, ez a baba cukibb, mint valaha, úgy sorolja az állatok neveit, mintha csak olvasná, nagyon okos :) A buli december 7-én lesz, mert mindenki más akkor ér rá (Anne barátnői és azok családja). Nekem másnap lesz a következő meccsnapom, nem is messze, alig 70 km-re, Kangasalában.

Luna, a drága megint elszökött. Az ügy igen komoly, ugyanis a kerítésen ugrott át, a vadászszenvedélyétől hajtva. Errefelé laknak/élnek nyulak. Mint gondolom egész Finnországban, hiszen az ország 70%-a erdő, ott meg élnek állatok :) Szóval Luna hétfőn este már "fennakadt" a kerítésen, és egy fél óra nem telt el ezután (nem tudom miért engedtük ki a kertbe akkor "továbbra is") és meg is ugrotta a 120 cm-t. Ha jól emlékszem 120. Vagy inkább 140. De az oszlopok/karók között ilyen rácsos zöld (mi az?) van, szóval maga a kerítés az megmászható, vagy legalábbis egy kutyaláb számára elég kapaszkodási/támaszkodási felületet ad.

Anne és Miska a sötét délutánban a kutya után eredt. 40 perc után sem tudták befogni az állatot, így hazajöttek. Anne még kétszer kiment, látta is szaladni a kutyusát, de pórázvégre kapni nem lehetett. Kb. egy óra után Jutta éppen (nem ritka) az asztalon sétálgatott fel s alá, és nézte magát az ablak üvegében, majd megszólalt: Luna, ezzel egy időben fel is kapcsolódott a mozgásérzékelős kinti lámpa, a tékozló kutya hazatért :) Persze kapott egy kis verést, fegyelmezést az előtérben, meg hegyibeszédet, aztán pórázon ki lett zárva a teraszra. Ahonnan egy óra bünti után jöhetett be, de jött a parancs, nincs kontakt Lunával.

Ezután az előtérbe is ki lett zárva, majd annak az ajtaja egyszercsak ki lett nyitva, és Anne a szőnyegen ülve várta, hogy a kutya menjen bocsánatot kérni. Mikor besomfordált az eb, megint elbeszélgetett a fejével. Majd Miska agyonszeretgette. Tegnap meg nem ment (nem mehetett?) sétálni. Itthon találtam egyedül, mikor a finn órámról hazajöttem. Lehet próbálunk házörzőt nevelni a vadászkutyából...

Miska a család másik neuralgikus pontja. Többet sír és nyafog, mint a 2 éves húga, és nem ritka az sem, hogy az anyja öltözteti fel. Tegnap egész nap az ajtókat csapkodta és majd egy órát vernyított hogy anya, anya, anya, Anne néha rászólt, hogy hagyja abba. Kicsit félek mi lesz, ha ez a viselkedés kamaszkorban a hormonokkal is meg lesz fűszerezve, de akkor én már biztosan nem leszek itt.

3 komment

Címkék: hétvége sport család én finnek

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr775638786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaagi 2013.11.20. 18:16:00

Na azért szerintem a nemzeti sport közel sem a floorball...hasonlíííít, de inkább jégen játszódik ;) Biztos csal a szemed, csak azt látja, amit szeretnél ;)
A floorball inkább kiegészítés a hoki mellé, én legalábbis még nem láttam olyan 5 éven alulit aki előbb csatlakozott egy mini-floorball csapathoz, mint hokicsapathoz.

kicsipm 2013.11.21. 07:40:35

@kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a hoki volt az eredeti sportja.

Iivisniemenkuja 2013.11.21. 09:49:56

valami hihetetlen bájos kislány Jutta:)
Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:)
süti beállítások módosítása