HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

136. "Győzelem - csapattag lettem"

2013.11.01. 20:31 :: kicsipm

Az általam nagyon kedvelt "Micsoda csapat" filmből van a poszt címe :) De igaz. Ugyanis vasárnap végre végig tudtam edzeni a helyi Kikunat nevű csapat edzését, sőt, utána még a tűzoltókkal is játszottam egy és negyed órát, csere nélkül :) De ami ennél érdekesebb, az az, hogy a női csapatban fogok tudni játszani. Amint (nemzetközi) átigazolok.

Ugyan a combhúzódásom nem gyógyult meg teljesen, de tettem rá magamnak kinesio tape-et (mert hogy én tudok ilyet csinálni, és van is tape-em, és olyan helyre kellett ragasztani, amit meg tudok csinálni magamnak). Szóval egész jól bírtam a 2 és fél óra floorballozást. Mondjuk utána volt izomláz rendesen. Még kedden is úgy húztam be magam a nyelvórámra, mint aki beteg :) A torkom kicsit fáj, és a "mihez képest" le vagyok terhelve a héten, mert Anne szabadságon van itthon, tehát én vagyok Juttával majdnem egész nap :) No, nem panaszkodom, imádjuk egymást a kislánnyal :) De lássuk mi történt a múlt héten...

Szerdán visszacseréltük Anne autóját (a sajátjára - törött hátsó szélvédő ugye). Ennek örömére mentünk Prisma-ba is, és én is mentem, mert azt hittem ott még van olyan múminos bögre ami nekem nincs. De óriás bánatomra, már csak a 2013 téli/karácsonyi speciális kiadást találtam. Íme (a 26. bögrém):

c6haunhy66bsn4rc.jpg

Szóval kénytelen leszek ezentúl a neten gyűjteni :) Teszem hozzá vannak olyanok amik bőven 12 euro alatt vannak, és nekem még hiányoznak. Pénteken és vasárnap délelőtt levest főztem. Gulyást. Mert hogy Kaija (a tanárnőm itt Hämeenkyrö-ben) megkérdezett tudnék-e levest főzni valami öreg néniknek. Mondtam persze, mennyi emberre kell? 12-re. Jó, az 4 adag... Na, itt már el is vesztem, mert az 3, ugye, de akkor nagyon "csücskös", a mi családunk meg nem főz centire... Szóval 4*4 adag. Anya receptje 4 főre szól, Anne-nak meg nincs olyan lábosa, ami 2 literesnél nagyobb, úgyhogy írd és mondd 4-szer főztem meg a gulyást... Persze nem ugyanazt :) De kicsit időigényes volt így :S Túléltem persze, csak... A pirospaprikám viszont elfogyott, szóval hoznom kell otthonról. Mert a gulyás főzés már igen jól megy :)

Szombaton Eszter barátnőmmel voltam körmös tanfolyamon... Olyan ütemben csajosodok, mint ahogy Usein Bolt fut... A történetbe azért egy kis horror is vegyült, mert a bal gyűrűs ujjamról Eszter leszedte a felragaszott műkörmöt, mert nem sikerült jól a ragasztás, majd a második se... ezt is megpróbálta leszedni... Nem részletezném, hátha vannak gyengébb idegzetű olvasók is... de a fél körmömet is letépte. Nem fájt, és nem fáj azóta sem, inkább csak érzékeny. DE: nagyon csúnya :S Én az én kezem mindig szép és ápolt körmű, szóval most kicsit... jáááááj :(

Vasárnap tehát "leves buli" volt. Én Dzenká-val a cseh (ex) csoporttársnőmmel érkeztem, aki igen kedvel engem, és én is őt. Jutta óvodájában egy ideig betanulós óvónéni volt, szóval még a családot is ismeri. A nénik nagyon cukik voltak, érdeklődőek, kedvesek, és majdnem mindenki kétszer szedett a levesemből. És dícsérték is nagyon. De Dzenka cseh almás pitéjéből és vakondtúrás tortájából sem maradt sok :) A 38 euro helyett amit a hozzávalókra költöttem, 50-et kaptam vissza, szóval megérte a konyhában állni szumma kb. 5 órát...

A hétfő-kedd-szerda, a nyelvtanfolyam és egy Tokmanni vásárlás kivételével itthon telt (mert Anne szabin van), az érdekes rész tegnapelőtt jött, amikor Miska kétszer is elgáncsolta Juttát, csak úgy 'játszásiból'. Az anyja mind a kettőt látta, és persze már az elsőnél erélyesen rászólt Miskára, hogy ne csinálja. Természetesen a másodiknál a kis Cukormaci még a (szilikon) csőrös poharát is a kezében tartva szaladt, és rá is esett, szóval (újabb horror) vérzett az ínye a kicsinek. Szegény. Az anyukája kiosztotta a szobájába beszaladt bátyust, hogy sokszor szólt, ne csinálja, csinálja azt amit mond, stb... És a végén a "megértetted?" is elhangzott. Más retorzió (WII/tablet/dvd/neten filmnézés - megvonás) nem volt. Avagy így nevelünk mi... Többet nem írnék, tiltja a szerződésem :) (De ha valaki tud, küldjön egy SuperNanny-t :)

Szerdán más érdekes is történt, ugyanis csomagom érkezett Espoo-ból, és a feladó nevét nem ismertem. Volt egy gyenge tippem, de fejben nem tettem össze. Így a postáról kilépve úgy téptem fel a dobozt, mint akinek az élete múlik rajta, aztán megláttam Timmi kézírását, meg a baracklekvárt, amiről messziről látszott, hogy házi, és a hazafelé biciklizés közben nem lehetett az arcomról lemosni a vigyort :) Ne küldjetek csomagot, mert iszonyú drága, küldjetek képeslapot, vagy levelet, bármi, mindennek nagyon örülök :) A következő levelem mondjuk pont tudom mi lesz, az átigazolási papírom eredetije anyától :)

Mert bizony a magyar oldalon igen gyorsan elintézték nekem a nemzetközi átigazolást, a csütörtöki edzésre tudtam is vinni a papírt, és  pénteken délelőtt jött is az sms Heidi-től az egyik csapattársnőmtől, hogy rendben kell legyen, még ma tovább küldik a nemzetközi szövetségnek. Csuriba az ujjakat, hogy 9-én játszhassak :) (Saarijärvi-ben, ez egy laza 210 km-es túra lesz, meg ugyanennyi vissza... )

6 komment

Címkék: sport család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr45540656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anyko 2013.11.01. 20:50:18

Nem kiabálom el, de nagyon jó hír, hogy játszhatsz! Hajrá, hajrá!
Az a baj, hogyha az anyuka nem látja be, hogy butaságokat csinál a nevelésben, akkor a supernanny hiába megy!Szegény Jutta! Hölgyeim és Uraim, kedves pedagógus hallgatók, íme a testvérféltékenység megtestesülése!

Mighty Duck 2013.11.02. 10:34:19

Ez a nevelés/büntetés kérdés szerintem messze túllő az ésszerűn ebben az országban. Múltkor volt, hogy U16 meccsen adtam V3-at (és csakhogy bővüljön a finn szókincs is: törkeä ottelurangaistus :) ), mert a gyerek konkrétan le akarta bontani a pályát és néhány néző arcát jelentősen átrendezte volna. Végül ez nem történt meg, miután az apja lebirkózta, miközben a poronty aktívan rugdosta. Megkérdeztem kollégákat, hogy mit lehet tenni, mihez van jogom a nagyobb baj megelőzése érdekében: röviden, hívni a rendőrséget és saját felelősségre úgy visszatartani, hogy semmiféle bántódása nem eshet és a személyiségi jogai sem sérülnek - értsd: pl lenyomni és hátrafogni a kezét, amíg meg nem nyugszik. Amennyiben ő velem tesz valamit, a rendőrök kiérkezése után feljelenthetem. De óva intettek a beavatkozástól, mivel 18 éven aluli sérelmére bármit elkövetni különösen nem szerencsés. Szóval én azon sem lennék meglepődve, ha a dvd/xbox stb megvonás valami különös jogalkamazásban a sértett tulajdonának elbitorlásaként lenne értelmezve...

Mighty Duck 2013.11.02. 10:35:43

Értsd, a lefogás természetesen már bűnügyi kategória.

kicsipm 2013.11.02. 17:09:41

@Mighty Duck: igen, igen, észrevettem, hogy ebben az országban majdnem mindent szabad a gyerekeknek. De olyan nagyon sok elvetemültet nem látok... csak a "mieinket". (Mert azért a kicsi is kezd elindulni a rossz irányba, pl. nem engedem, hogy a sütő gombjait csavargassa, erre leveti magát a földre és sír... aztán meg a kutyát lökdösi). Érdekes... Kinövik? Vagy mi lesz velük :S?
(A te példád még durvább...)

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2013.11.04. 16:56:49

210 km? Ne viccelj, az a mi csapatunknak kvázi hazai meccsnek számít. :)

kicsipm 2013.11.06. 10:27:47

@_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi alapon), 6-12 csapattal csoportonként.
süti beállítások módosítása