HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

123. próba-torna-óra és egyebek

2013.08.21. 10:09 :: kicsipm

Ismét nagyon gyorsan telnek a napok, hetek, sok új dolog viszont nem történik. Miska másodikos lett, és csak csütörtökön van együtt Simo-val, mert 2 külön csoportba osztották be őket. A tanítónénik vagy nem tudják mekkora pajtik, vagy égetnivalóan rosszak együtt. Én ez utóbbira szavaznék :)

Szerdán és pénteken viszont nekem kell elindítanom  a suliba, kedden és csütörtökön az anyukájával megy, bringával. Egyébként nagyjából kialakult az őszi és a tavaszi menetrendünk is. Hétfőnként Anne ügyeletes, kedden délelőtt én finn órára fogok járni (május 27-ig), délután a család síelni, én tornaórát tartani. Szerdán Anne jár majd edzeni, csütörtökön délelőtt én a már megszokott tamperei órára a Sampolába, Lorena-val (Mexikóból, juhuuuuuuu -és még remélem Eszter is csatlakozik :). Csütörtökön délután Miska dobol és továbbra is jár majd a temposirkus-ba, ahová már Jutta is befér, bár, nem tudom melyik napon :)

Meg kell mondjam, a kansalaisopisto (népfőiskola) intézménye ebben az országban döbörög (a húgom tanult róla andragógiából, ő mondta, hogy innen is indult ez a kezdeményezés). Mindenki megkapta postán augusztus elején a 80 oldalas kiadványt (A4-es oldal, hosszában félbehajtva, szóval 20 db A4-es lap a teljes nyomtatvány). Ebben van minden, a nyelvtanfolyamoktól kezdve a mozgásos órákon át a textil, üveg és fémmegmunkálásig. A neten lehet jelentkezni ezekre az órákra, tanfolyamokra, és van próba hét is, amikor meg lehet nézni mire jelentkeztél. Ez a hét most zajlik. Egy csomó program ingyenes, például az én finn óráim is, de a legdrágább amit láttam az 62 euro 24-28 alkalomért. Szerintem nem drága. (De, nem nyálaztam végig az egészet, szóval lehet van más árfekvés is.-most néztem a fa, fém, üveg foglalkozásokért 72 euro-t kell fizetni, az én tornaórám 20 euro őszre és tavaszra együtt)

Hétfőn délután hívtak a kansalaisopisto irodájából, hogy be kellene mennem kedden délelőtt. Gondoltam, na, végre valami info, szerződés, részletek... hát, nem. A kezembe nyomtak 6 db kulcsot, és aláírattak velem egy kockás füzetet, hogy átvettem, és viszlát... Kérdeztem a szerződést, mire kaptam egy A4-es lapot, rublikákkal, még nem tanulmányoztam :) Ezek után este 6-kor elindultam, nem tudtam hová, nem tudtam hány ember lesz, milyen korúak, és milyen nyelven fogunk beszélni... mit is mondhatnék... egyrészt szeretem a kihívásokat, másrészt mindent megoldok, harmadrészt rendesen be voltam sz*rva, mi lesz :)

Nagyjából tudtam hová kell mennem, de sosem voltam még ott, így sikerült is elsőre egy óvodát találnom :) Aztán egy majdnem üres, kicsit lepukkant 3 emeletes épületet... de, be tudtam menni (és nem is használtam egyik kulcsomat sem a hatból :), egy középkorú nő rohant velem szembe, hogy én vagyok-e a tanár és van-e kulcsom, mert az előző csoport most megy el, és... mondtam, van, kulcsom, én vagyok, stb...

Összesen 2 nő volt a próbaórán, 57 és 53 évesek, nagyrészt csak beszélgettünk, de az egyikőjük derékproblémáira csináltunk pár gyakorlatot. Poola az 57 éves jobban beszél angolul, Sekka kevésbé, de én is próbálkoztam a finnel, derekasan. Hát, majd meglátjuk. Most újabb 3 hetem van szeptember 10-ig, amikor már élesben megy a dolog. Lehet, hogy még több emberrel, lehet ez a kettő sem jön el. Semmit nem tudok :) De, majd megkérdezem az első finn órám után, mert az egy héttel korábban indul, és ott ahol a kansalaisopisto irodája is van.

Egyéb hírek még: a (szemből nézve) bal szomszédaink eladták a szép sárga házuk, és a helyükre egy pár jön még a hónap végén. Felajánlották Anne-nek a fűnyíró "kocsit" 1000 euro-ért, de mivel 7 éves, nem kellett neki. Pedig nálunk csak kézi van, amivel elég melós ez a munka, bár én még sosem voltam felkérve rá :)

Egész szeptemberben elfoglaltak leszünk, ugyanis Luna vadászni fog. Ugyan őrültebb, mint valaha, és sehogy sem tudom elképzelni, hogy is lesz ez, de most szombaton lesz neki, valami 70 km-es edzés, aztán szeptember 6-8-ig egy vadász táborba is megyünk, majd 20-21-én versenyre. 22-én van a döntő, de Anne nem úgy tervezi, hogy bejutnak :) Amit én is szívből remélek, mert a családom 2/3-a (+Só) jön 21-én Tamperébe és én szombaton és vasárnap is szeretnék velük találkozni :)

Szólj hozzá!

Címkék: én nyelv helyi

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr555459679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása