HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

130. ez történt a héten

2013.09.15. 21:13 :: kicsipm

Hétfőn kicsit hosszú volt a nap, mert Anne Tamperébe ment, és sok dolgot intézett. (Hétfőn, kedden és szerdán szabadságon volt, csütörtökön itthon dolgozott, mint mindig.) Én mentem Juttáért, és itthon várakoztunk türelmesen a 2 gyerekkel, hogy a hűtőbe kerüljön valami. Meg a pocakunkba.

Mert hogy a vasárnap esti kajahiány nem oldódott meg hétfő reggelre sem, Anne a gyerekekkel lóhalálában távozott, 8 előtt pár perccel, én meg oldjam meg, egyek amit találok. A kutyákkal nem kellett menni sétálni, mert akkor még úgy volt, hogy Luna kedden és szerdán edz majd, esetleg csütörtökön is. De aztán a héten nem edzett egyszer sem. Anne viszont LEHET hogy lőtt végre egyet a 20-i vadász verseny előtt. Láttam töltényeket a konyhában (szerdán talán).

Hétfőn mikor Anne hazajött, mondta, hogy Miska sírva hívta, hogy hol vagyok, mert fáj az oldala (utólag kiderült, beütötte valahová). A gyermek persze nem volt otthon, éppen valahol biciklizett/rollerezett/görkorizott. Mondom: ma -kifejezetten emlékszem- kétszer mondtam el, hogy a húgáért megyek a bölcsibe. Ó, de nagyon sírt, és nagyon fájt neki az oldala, szóval... az anyuka megígérte neki, hogy ma pizzát süt és nézhet egy filmet. Így is lett.

A héten valahogy bénáztunk, jobban, mint az ebben a házban szokás. Jutta ráborította a pizzámra és a dohányzó asztalra az anyja borát. Majd az ölembe akart ülni, de elesett, és megütötte az arccsontját (szintén a dohányzóasztal van még a történetben). A gravitáció és a kis bababőre pedig együtt eme "mokkát" eredményezte:

WP_20130911_005.jpg

Életke, úgy néz ki, mintha behúztam volna neki :S Aztán a héten még a tej is kiborult, és Miskát is szemen karmolta Luna, stb... Szóval a hétfő így telt, este megnéztünk valami egeres mesét, leginkább én és Anne, mert Miska nem bírta végigülni a másfél órát.

Kedden délelőtt nyelviskolában voltam, a (szűkebb) csoportomban egy filippínó nő van, ha jól értettem finn férje van, 5 éve él itt, és a nővére Nokiában angol tanár. A másik egy orosz nő, Nina, tizenvalahány éve él itt. Ehhez képest -nem felvágás-, de hármunk közül nekem a legjobb a finnem, meg az angolom is. (Persze a csoportban még van számos más nő, pl. felbukkant egy új török terhes..., és 4-en sokkal, sokkal jobban beszélnek mint én.) Délután meg főleg a gyerekek szobáját csináltuk, Miska ágya egyben van végre (csak a matracra 72 óráig nem lehetett ráfeküdni, és szerintem még egy fél év és pár cm, és nem fog tudni felülni az emeletes ágyán, olyan alacsony a szobája/magas az ágy), és Jutta szobája teljesen elkészült.

WP_20130910_001.jpg

WP_20130910_002.jpg

A szerda csendesen telt, porszívóztam, mint szoktam és a bútorok karton dobozait próbáltam egyben eltenni "láb alól". Juttával játszottam sokat, az új szobájában. Leginkább azon a szép rózsaszín szőnyegen szoktam feküdni, és alvósat játszani :) A csütörtök is nyugis volt, azon kívül, hogy Miska régi könyves polcát elvittük egy lerakatba hátha három hét alatt megveszi valaki, nem sok minden történt velem. A péntek "végre" normális volt, reggel én keltettem Miskát, és indítottam iskolába, majd a kutyákkal sétáltam, aztán Juttáért mentem biciklivel a bölcsibe. Nem egy nagy szám az au-pair lét errefelé :)

Szombaton reggel elmentünk Tokmanni-ba, így kb. egy hónap után ismét csokihoz jutottam :) Persze magam is elbiciklizhetnék édességért, de nem kell nekem annyira (a kilóimnak :) szóval, jó ez így, ritkán, de akkor megbecsülöm :) Délután kettőre pedig Anne barátnőjének Annemarinak a házába voltunk hivatalosak, Hämeenlinna-ba a kislánya, Josefiina hercegnős szülinapi party-jára. Hát, Josefiina konkrétan azt gondolja, ő Hófehérke, így volt pár sokkoló dolog, de azért bájos délután volt. Még 3 póni is volt a bulin. Meg egy csomó rohangáló, sikoltozó tüllbe öltözött 4 éves. :) Este 8-ra értünk haza,  Jutta totál off volt :)

Vasárnap pedig a szomszéd Milija anyukája hívott meg minket (azt hiszem ő is Anne), egy ruhabemutatóra, ahol természetesen rendelni is lehetett. A svéd Me&I márka egyik képviselője hozta az őszi-téli kollekciót. De, így hogy egy ismerős házában voltunk, és persze a kollekció bemutatása után volt kávé, tea, 5-6 féle süti, a gyereknek keksz, csoki, üdítő, és beszélgettek az anyukák, nagyon kellemes program volt, és nem olyan "vásárolj, vásárolj, vásárolj". Anne rendelt is Miskának és Juttának is ruhákat, meg magának is felsőket.

5 komment

Címkék: hétvége család én finnek

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr775515847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caddy 2013.09.16. 10:34:02

Drága cukinyúl, mekkora monoklija lett. :(
A muminos hajcsat viszont mi több irigylésre méltó. :)

kicsipm 2013.09.16. 12:56:47

@Caddy: A hajcsattal az volt, hogy persze ott voltam a vásárlásnál... Anne még meg is jegyezte, hogy sokkal több múminos cuccot vesz mióta itt vagyok... (pedig én nem presszionálok senkit semmire). Aztán egy ideig csak a kiscsaj (múminos) neszeszerében volt, a múminos tökörrel együtt :) Aztán párszor betettük a hajába, azóta kéri :) Meg elkezdte mondogatni, hogy múúii, mert az evőeszközei is ezen figurákkal vannak díszítve.
És mikor Miska meglátta: tetszik ez a csatt anya, de azt hiszem ezt inkább Ági akarta...

Iivisniemenkuja 2013.09.16. 15:34:55

én ezt az egész kajaügyet nem értem. nem tudom mi volt az egyezség veled, de azt gondolom, ahhoz, hogy megfelelj az elvárásoknak, néha nem ártana egy kis input a pocakba.
az meg végképp érthetetlen számomra, hogy a gyerekekkel együtt éhesen ültök és várjátok hogy megérkezzen a "megmentő" némi ennivalóval.
Jutta tünemény, mokkával és anélkül is.
a csat pedig még dob a dolgon....de hogy a te 5leted lenne a múúii cucc? ááááááááááááááááá
nem olyan családból származol TE.

kicsipm 2013.09.17. 08:10:12

@Iivisniemenkuja: a kajaügyet én sem értem, meg még sok minden mást, de nem izgatom magam már semmin. Nem az én családom/házam. Én teszem amit és ahogy gondolom. Sok komment nincs hozzá(m) pozitív és negatív sem. Nyilván el tudtam volna menni boltba (akár az előtt is, hogy a kiscsajt felkapom a bölcsiben), de erre kifejezett kérés nem volt, és elég hülyén is jönne ki. Ahogy az is, ha, én reggel 8-kor a 2 gyerekes 44 éves anyát megkérdezném, hogy figyu, amúgy mikor érsz haza, és esetleg ma csináljak-e én kaját/vegyek-e valamit...
süti beállítások módosítása