HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

125. vadászni tanultunk

2013.08.26. 07:07 :: kicsipm

Mint már említettem Luna vadász versenyre fog menni (szeptember 20.), ezért szombaton edzésen voltunk. Nagyon nagyon vicces volt, főleg az elején. Indulás előtt elszabadult a "veszedelem", azaz a kutyánk, és nyargalászott az utcában vagy 10 percet, mire Anne be tudta fogni. Természetesen elkéstünk, pedig Anne hajtott, mint az őrült, és csak kétszer mentünk túl (a GPS ellenére is). Csak oda-vissza sávos utakon mentünk (azt hogy nevezik, kétsávos :)?) és nagyon szép volt az út, de kanyargott is.

WP_20130810_001.jpg

 

Ezért Lunán volt a sor, hogy dobja a kettu-t  a csomagtartóba, volt is szag rendesen. És szegény teljesen üres gyomorral edzett, csak a jutalomfalatkák maradtak neki... Mikor kiszálltam a kocsiból, 4 "másik Luna" csóválta a farkát körülöttem, azt hittem itt a vég :) De aztán kiderült, hogy minden "más Luna" jobban nevelt, mint a miénk, sőt, nem is tévedtem nagyot, mert ott volt egy lány- és egy fiú testvére is a "sokadalomban" :)

Szóval 5 "fő" ír szetterrel tölöttem a napot, akik közül egy a tanítónő kutyája volt, hát, ő kérem szépen demonstrálta is, hogy hol nevelkedik a jókutya. Első feladat, kimegy a gazdi a kutyusával a mező közepére, sípol, mire az eb elnyargal, körbe a mezőn (vagyis az szögletes, szóval úgy), majd újabb sípszóra vissza a gazdájához, ahol leül a lába előtt, ÉS vár, hogy a nyakára visszakerüljön a póráz.

Most akkor mindenki emlékezzen vissza arra amit Lunáról eddig olvasott. És csapkodja a térdét, mint én... hogy mi lesz ebből... Anne másodikként próbálta meg a mutatványt, levette Luncu nyakáról a pórázt, és a kutya (a már jól ismert módon) huss... el a messzeségbe. Szóval kis mallőr adódott, mindenki ránk várt, és Luna ki is kapott, mikor végre sikerült újra "pórázvégre kapni". Kicsit sajnáltam. Az egyik bátyja teljesen szabadon él, és annyit fut amennyit akar, Luna meg... max. heti kétszer szaladgálhat szabadon.

Na, ezután jött a 2. gyakorlat, vagy 3 körben. Kitettek a mezőre egy galambot, és a kutyáknak meg kellett találni. És mikor felrepült, leülni (hogy ne zavarják a vadászt ugye, aki lőni fog). Na, ezzel a leüléssel volt a gond a testvérek és a nem testvérek között is. De egészen ügyesen csinálta mindenki. Egy idő után Luna is :) Csak kevés volt neki a galamb. A napi 5 helyett napi ötvennel meg is tanulná rendesen :)

A kiscsaj volt csak velünk (Miska apukás hétvégén volt), és igazából jobban viselkedett, mint Luna :) Nem sírt, nem ment az anyjához annyit, hogy zavarja, és a kutyákat sem fojtotta meg a nagy szeretgetésben (pedig ez is az egyik új hobbja, a "fújtós" kuyta-nyakölelés). Rövid sétákra vitt, és csak kétszer nyúlt csalánba, ami után fújogatni kellett a kis kezecskéit, de tényleg nyugodt, és persze imádnivaló volt.

A délelőtti gyakorlatozás után kávé, kis pizza és almás süti várt minket a folyóparton, nagyon szép kis helyen voltunk. Luna and bro. (hehe :) még a folyóban is pancsoltak kicsit, meg ittak belőle. A kávé kicsit keserű és erős volt, Jutta meg egy percre sem hagyott nyugtot nekem, mert nagyon élt, mászkált, egy kis drótszőrű földszintes kutyát zargatott, és az 5 méter magas teraszon rohangált (nem volt korlátja, vagy plexije) szóval menet közben ettem-ittam, de a hely az tényleg szép volt, és még annál is nagyobb nyugalom volt kint, mint amennyire ez megszokott ebben az országban...

Délután -egészen pontosan 16 után- még két galamb jutott minden kutyára, a gazdik meg kezdtek összebarátkozni. Ami "jó" is, mert amennyire hallottam, és értettem ugyanezzel a társasággal fogunk táborozni szeptember 6-8-ig. 3 nap, 3 Lunával, már nagyon várom :) Juttát orvul elringattam a "második rész" alatt, és aludt is egészen hazáig a kocsiban. Utána meg még 2-3 órát intenzíven rohangált és visongott a házban :)

2 komment

Címkék: hétvége család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr455475667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caddy 2013.08.26. 08:30:10

Nagyon jó mulatság lehetett ez azért.
Jó móka, főleg ha nem a tied a legneveletlenebb kutya 500 mérföldes környezetben. :)

Anyko 2013.08.27. 15:31:43

Ismerve a "kutyasétáltatást" sikerült végigröhögnöm az írást! Köszi Ági, feldobta a napomat!
süti beállítások módosítása