HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

133. történések

2013.10.08. 22:32 :: kicsipm

Csak így egyben, mert jó pár dolog elmesélésével el vagyok maradva... A lustaság ugye :), még mindig, mert hogy elfoglalt lennék, azt nem mondanám... A torna csoportom nem indult be (aki még nem tudná), mert senki nem jelentkezett rá, a csütörtöki tamperei nyelvóráról meg "kitettek". Persze nem ilyen durván, mert ezek a dolgok ebben az országban nem így működnek. De mesélem sorban :)

Szombaton, mikor anyáék hazarepültek, én Turku mellett voltam egy szülinapi buliban. Anne barátnőjének Saarinak (férje Thomas, Németországból) két lánya van, az idősebbik Emilia, neki volt most a születésnapja. Hasonlóan jó kis party volt, mint két hete Josefiina hercegnős bulija, bár itt több volt a nő, és 2 és fél órát kellett oda (no meg vissza is) autóznunk... De a gyerekek az úton aludtak, szóval kellemes volt :) Érdekesség, hogy maga Thomas az ünnepelt apukája nem volt jelen, mert az ő anyukája odautazott Németországból egy egész hétre, és ennyit már nem bír ki vele, egész napos motorozásra ment a vendégek fogadása helyett. De szerintem kiadta ukázba Saarinak, hogy most ő beszéljen velem csak finnül... Aki ennek megfelelően állandóan át is váltott :S Bosszúból majdnem loptam a múminos bögréiből... Na, jó nem :)

Vasárnap én Tamperében voltam, meg a környékén, Eszterrel vásárolgattam, vettem egy szövetkabátot, meg egy széldzsekit, és még egy újabb sínadrágot, mert lassan szezonja van... ahogy Bogi barátnőmmel mondtuk egyszer még augusztus végén, "addig vegyünk fel farmert, amíg lehet, mindjárt jön a sínadrágos idő...". Eszter a hajamat is levágta vasárnap (szept. 29. még mindig... igen, le vagyok maradva, tudom :) Íme:

WP_20130929_005.jpg

A fotó az ő saját fodrászatában készült, Kylmekoski-ban. Aztán szerdán ismét találkoztunk, amikor egy tanfolyamon volt, aminek keretében be is festette a hajam. Hát, még csudálatosabb lett a fejem :) Persze az egészet végigröhögtük, és senki nem értette miről beszélünk, nagyon élvezzük ám ezt. Persze ez vasárnap is így volt, mikor még Eszter párját, Mikko-t is megismerhettem. Szerdán elmentünk a kauppahalli-ba is, ahol ettem a nővérem kedvenc alma lekvárral töltött fánkjából (kép :), és a krumplis pirakká-ból is :)

WP_20131002_007.jpg

altArBJPk4OpaGsHxW3Y4ZrEbKovYY-Hj4SpFWE-f2kNrpD_jpg.jpg

altAv7Lm7aTvvfccOqSDtiTicsUl4wp-ecKi6TTK4ZVw-iH_jpg.jpg

Szóval ez már a befestett verzió. No, aztán csütörtökön jött az üröm a sok örömre... A tanárnő úgy döntött én is túl jól tudok finnül (cáfolnám) ehhez a csoporthoz, úgyhogy nem szó szerint, de elküldött. Az "új spanyol lány" Alba mellé jött egy másik au-pair Spanyolországból, Tania, ők majdnem könyörögtek, hogy járjak, mert ők semmit nem értenek itt. Hát, igen, teljesen kezdőknek talán gyors a tempó, kb. úgy érezhetik maguk, mint én, mikor az első Katedrá-s finn órámon voltam... De azt hiszem én nem megyek többet órára csütörtökön, illetve majd megnézem jövő tavasszal milyen tanárral, milyen szinten indul ez a csütörtök 11-14-ig csoport, mert a család menetrendjébe ez az egy idő illeszkedik úgy igazán.

A keddi órákon itt Hämeenkyrö-ben több tanárra kevesebb tanuló is van, más könyvet is veszünk, és ott sem megy rosszul a tanulás, szóval nem maradok nyelvóra nélkül, csak a társaság, meg a "nagyváros" (bár az EU szerint ugye nem is város :) miatt volt jó ez a csütörtöki tanfolyam. Kicsit azért sajnálom, de ezek után ehhez a tanárhoz sok kedvem nincs járni. Meg abban igaza van hogy minél kevesebbet beszélünk angolul, annál inkább a finnre vagyunk szorulva/utalva, illetve hogy az én szintem nem a tök kezdő és a "tanuljunk számolni meg a napokat" szint...

WP_20131007_005.jpg

(itt éppen a keddi órámra próbálok tanulni...)

Pénteken a Nordea "bankomba" voltam hivatalos, hát, annyit mondanék, egy napon sem említem az otthoni sárga-fekete bankommal... Először is hívtak, hogy csináltak nekem netbankot, mikor tudnék befáradni aláírni egy papírt és meghallgatni a tudnivalókat? Ez lett a péntek 10 óra. Mikor odaértem nem kellett várnom, 10 perc alatt elmondták hogyan működik, és meg is csináltuk az első bejelentkezést, átvettük a felületet, egy aláírás, és mehettem is. Ezért bicikliztem oda és vissza is 25 percet az 5 fokban :) Újabb pont Finnországnak :) Nem az 5 fokban bringázásért :)

WP_20131002_006.jpg

A múlt hétvége csendben telt, mert Miska az apukájánál volt, Jutta meg bűbáj vadvarázs :) Sokat mondjuk nem aludtunk, mert Anne-nak volt este 10-kor is szombat este meg vasárnapról hétfőre hajnali 4-kor, de túléltük azért. Jutta aludt rendesen, a felnőtteknek meg kevesebb is elég :) Hétfőn még egy darab (egy jó nagy) fogam úgy döntött, hogy ő ugyan tovább nem marad a helyén, és egy kis rozskenyérrel együtt távozott, így keddre nyelvóra helyett fogorvos lett a program. Szerencsére kaptam is időpontot, 10.15-re, és nem is volt drága, 43,20 eurot már el is utaltam a vadonásúj netbankomon keresztül :) A dokibácsi olyasmi volt, mint nyáron Tamperében a szem és fül-orr-gégész, fiatal, jól beszél angolul, nagyon kedves és gyorsan szépen dolgozik. Még azt is megkérdezte mióta vagyok itt és meddig maradok :) Persze csak azért milyen árfekvésben gyógyítson :) Így most már Magyarország, Svájc és Szingapúr után a finn fogorvosokról is vannak tapasztalataim :)

3 komment

Címkék: én nyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr445540682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caddy 2013.10.09. 10:51:51

Örülök, hogy végre van bejegyzés. Bár én nem panaszkodom a whatsapp óta, elég naprakész vagyok. :)

A hajad még mindig gyönyörű, szövetkabátos képet mindenképpen kérek szépen még és természetesen FÁNKOT!!!!! Haza ne merj jönni nélküle. Jó másnapos is. :D Imádom.
Milyen volt a krumplis pirakká?

Iivisniemenkuja 2013.10.09. 16:42:51

nagyon klassz a hajad, jó a dzseki, a színe is tetszik:)
a fiatal hölgy mintha nőtt volna, olyan más ezen a képen, de nagyon bájos:)
mit tett veled a hammaslääkäri 43,20-ért?
a sütik nagyon egészségtelennek tűnnek. pfuj :)

kicsipm 2013.10.10. 11:13:54

@Caddy: a krumplis is finom volt, Eszter is evett belőle :)
@Iivisniemenkuja: Jutta sokat változik, és rövid idő alatt, szóval ő egy normális baba :)Lett egy új fogam ennyi pénzért, olyan... semmi extra, de használható és nem fáj :)
süti beállítások módosítása