HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

134. Jutta, a kis piromán

2013.10.15. 11:33 :: kicsipm

Az izgalmakat fokozva, nem Juttával kezdem :) Először is, ez a hét őszi szünet, ma (kedden) van Miskának utoljára tanítás, aztán este elmegy apukájához, és vasárnapig ott is lesz. Valamint a jövő évi síelésünk is le van már foglalva, a 9. héten megyünk, megint Levibe. (Aki akar csatlakozhat, a 2 felnőtt+2 gyerekre hat személyes apartman van bérelve.) Max. 3 fő fér el... :)

Vasárnap este, fél év után végre ismét floorball (finn neve salibandy) ütőt ragadtam, és elmentem edzésre. Ami, mint kiderült előtte 1-2 órával, nem edzés volt, hanem edzőmeccs a helyi női csapattal. És én meg Emilia (Timo tűzoltó lánya) mehetünk a női csapat edzéseire, most csütörtöktől, szóóóóval... jupppiééé van és öröm és boldogság. Mert nagyon szeretnék itt is csapatban játszani. Persze ez még nem biztos (mármint hogy meccsen is játszhatok), de csütörtökön el fogom mondani nekik, mit szeretnék :) Persze ehhez át is kell igazolni Magyarországról.

A netről kiderített (köszi Boglárka :) tények szerint a csapat neve Kikkunat és a finn női 3. osztályban játszanak, ami nekem tökéletes lenne. A másodban ugyanis az ifjú titán 17-19 évesek zúznak akik az elsőbe akarnak felkerülni, ehhez én már nem vagyok elég gyors :) (Sosem voltam...) Havonta egy játéknap van, ha minden igaz. Anyagi vonzatot még nem tudok. (Edzéspénz, átigazolási díj, egyéb költségek, de ha lesz infó írom.)

A "horror" előtt még pár kutyás történet... Luna bolond, jobban mint az éves átlag... Sokat ugrándozik, ugat, és sehogy nem lehet leállítani, kezelhetetlen. A legújabb hobbija, hogy Rumba fülét és lábát rágja, és az emberi végtagokra is odakap... Juttát is arcon karmolta, és Miskát is. Rumba szegény már nagyon öreg, a hétvégén én voltam itthon velük, és kétszer is bepisilt a kanapéra, és ezt csak akkor vettem észre, mikor felállt onnan. Szóval már nem jelez ha ki kell mennie :( Anne azt mondta, oké, ez az utolsó tele. Amúgy 2000 év eleji kutyi ő, szóval, igen lassan itt az idő...

Tegnap az ebédvacsora (egyszer eszünk főtt kaját egy nap, valamikor 16 és 18 között) után feljöttem a szobámba, mert Jutta az anyjával volt, ment a Pikku Kakkonen, Miska kint játszott valahol. Kb. fél órája voltam a szobámban, mikor beindult lent a tűzjelző, csipogott mint az állat. Lementem a földszintre, volt is füst, nem olyan harapnivaló, de azért rendes. Ami felszivárgott, és a fenti érzékelő is bekapcsolt... Anne le is szedte mindkettőt, és kivette az elemeket, no, meg ablakokat is nyitottunk az 5 fokban. Az emeletet az én szobámon keresztül próbáltam meg kiszellőztetni, mert amúgy csak igen kicsire nyitható ablakok vannak itt fent. Erkélyajtó sarkig tárva, kb. fél órán át... hát még éjfélkor sem volt elég fok a szobámban :)

És, hogy mi is történt. Az én hibám, belátom. Ugyanis, én nem szeretem a konyharuhát egy csomóban ledobni, hanem miután mosogattam, sokat kezet töröltem bele, kiterítem valahová. Anne már egyszer mondta, hogy ne oda terítsem, ahová szoktam, mert... Na, most ezt nehéz elmagyarázni. Ugyanis Jutta -mint minden kisgyerek- mindent nyomkod, forgat, csavargat, azt is amit nem szabad. A mosógépre van is erre a problémára egy gombkombináció, ha azt benyomod, kiírja, hogy CL (closed) és akkor a kiscsaj tekergethet meg nyomkodhat. Én mondjuk ezt sem szeretem, rá is szoktam szólni, hogy ne, és el is szoktam húzni onnan, sír is mindig.

Pláne, ha a tűzhely gombjaival csinálja ezt. Mondjuk ezen kb. egyszer kaptam csak rajta, valahogy mindig tudok neki jobb elfoglaltságot találni, ami leköti, és vele játszok. Az anyukája (nem tudom mit csinál vele, mert ha nem vagyok velük, nem szerelek rájuk kamerát...) mondta már egyszer, hogy majdnem felgyulladt a konyharuha mert Jutta tekergetett, szóval ne oda terítsem. Csak mivel ez nem fordult elő még egyszer, és ő maga is oda teríti, dobja le, feledésbe merült az ügy. Tegnapig. Mert tegnap a konyharuha fele leégett. Mondom még egyszer, valószínűleg az én hibám, de nem voltam a földszinten, így nem tudom mi történt.

Így terítem én ki a konyharuhát:

WP_20131015_004.jpg

(Persze nem igazán értem hogyan gyulladt meg, mert én sosem "lógatom rá" arra a részre ami felmelegszik...) Így néz ki a tűzhely a konyharuha alatt:

WP_20131015_001.jpg

És, íme a "biztonsági rács", amit rá lehet hajtani, és akkor... nem tudom... mert a pici pont alá tud nyúlni alulról...

WP_20131015_003.jpg

Szóval nem tudom mi történt... de azóta nem terítem ki a konyharuhát...

Szólj hozzá!

Címkék: sport család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr145568226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása