HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

141. új év-egy év

2014.01.05. 14:45 :: kicsipm

Természetesen a Földön nincs annyi idő ami nekem elég lenne, pláne, ha a húgom itt "pecózik" egy hétig. Elszaladt a december 31, január 1, de még a január 3-a is. De kezdjük talán akkor azzal, hogy karácsony után visszatértem Finnországba, a húgommal, és az új floorball ütőmmel együtt...

Hát, igen, bevallom, irigy voltam, mikor Miska új ütőt kapott, mert ő nem is játszik csapatban, és meg is mondalak az anyukámnak... és az én ütőm feje törött. De mikor elmeséltem a családomnak, úgy tűnik jó ötletet adtam karácsonyi ajándék ügyben, mert nagy meglepetésemre kaptam egyet. Még szoknom kell, mert elég más, mint az előző, de remélem nem lesz baj vele :) Ez az ajándék bekorlátozta a csomagolási lehetőségeket visszafelé, no, nem súlyban (mert az ütő ultra light), hanem alakban, és hosszban. Szerencsére Anikó tudott kölcsönözni egy hétig egy tool bag-et.

Miska ismét "elhagyta a bázist" egy hétre, csakúgy, mint mikor Anikó volt itt látogatóban, így róla még senki nem tudja megerősíteni az írásaimat, mindenki másról azonban igen. Pl. Luna és a sétálás vele :) Jutta "kölcsönbölcsiben" volt a héten, messzebb, mint a normál bölink. Ezt a hosszabb utat mi a kistestvéremmel kétszer is megtettük, kutyástól, babakocsistól, hétfőn és csütörtökön. Az erdőn át. Először kicsit kerülőúton. A csizmámat lefotóztam amiben a húgom volt, mikor a hőstettet végrehajtotta, sétált Lunával.

WP_20140105_004.jpg

Kedden Tamperében voltunk, de sokat nem láttunk belőle, mert elég hamar (14.30 körül) elkezd besötétedni mostanság. Azért maradtunk a városban 18-ig, és vettünk némi alkoholt is, mégiscsak Szilveszter volt, vagy mi :) Itthon aztán Anne-val meg Juttával vacsoráztunk, boroztunk, csillagszóróztunk, és ólmot öntöttünk. Ez egy szokás itt, idézem: " A finn hagyományok közé tartozik az éjféli ólomöntés. A patkót formázó ólmot, ami a szilvesztert megelőző napokban megvásárolható a boltokban, a tűzhelyen megolvasztják, aztán egy hideg vízzel teli vödörbe öntik. Az ólomból így különböző formájú kis szobrok alakulnak ki. A formákat megvizsgálják és megpróbálják kitalálni,mit ábrázolhatnak. Egy gyertya vagy egy lámpa fényénél megnézik, milyen alakot ölt az ólom árnyéka, ebből aztán megjósolják a jövő év eseményeit. Tipikusan előforduló formák például a hajó (ami utazást jelenthet), az emberforma (ami házasságra utalhat), vagy a ház, esetleg az állatok (amelyek új háziállatok érkezését sugallhatják)." (wikipedia)

Szerényen állíthatom, hogy a 3 felnőtt (Anne, húgom, én) közül nekem sikerült a legjobban az öntés, ám így a legegyértelműbb jóslás is. 2 alak lett a vizesvödörben, az egyik olyan volt, mint egy ülő plüssmaci, aki ölelésre tárja a karját, a másik meg kígyó, vagy sárkány (főleg ha az árnyékot néztük, akkor semmi mást nem lehetett "ráfogni", csak a hüllő alakot). És a maci a jobb kezével fojtogatta a "szörnyet". Szóval egy harcot öntöttem magamnak, jáj :S Ennyit erről :) Ezután Jutta lefeküdt aludni, mi meg vártuk a szomszédokat, meg az éjfélt. Itt is csak 31-én lehet tűzijátékozni, vagyis délután 6-tól hajnal 2-ig. Ezt mi tapasztaltuk, mikor 19 körül sétáltunk haza, mert már akkor teljesen váratlanul durrogtak a rakéták (ahogy itt hívják). Mi éjfél előtt már ittunk pezsgőt, bent a házban, majd kimentünk az utcára a rakétáinkkal, és büszkén állítom, hogy húgom meg én csináltuk a legjobban a dolgunk, mert nagyon ügyesen, a nagy szélben is megoldottuk a meggyújtást/fellövést :) Az éjfél is az utcán ért minket, szerintem éppen nagyon röhögtünk Mads-en, aki bénázott a tök sötétben :)

Visszamentünk a házba, még ittunk pezsgőt, meg beszélgettünk, nevettünk, majd hajnal 2-kor mentünk az ágyba. Szerencsére másnap Jutta kb. 10-ig hagyott minket aludni :) 1-jén Kangasalába látogattunk, ahol van egy kis kert, vesszőből font állatokkal. És egy kávézó is, meg egy csomó lakberendezési holmi, amit drágán vagy nem olyan drágán meg lehet venni. Mi nem vettünk semmit, csak körbenéztünk, és kávéztunk meg sütiztünk. Kellemes kis kirándulás volt, és legalább nem ültünk itthon egész nap, és az elseje egész jól és hamar eltelt. (Én nagyon nem szeretem a január elsejét az egy olyan semmilyen nap nekem...)

WP_20140102_019.jpg

Csütörtökön itthon (Hämeenkyrö-ben) kellett maradunk, mert Anne dolgozott meg állásinterjúra is ment. Még nem biztos, hogy váltani akar, de lehet. Szóval, mint már említettem megint mi mentünk Juttáért. ezúttal Luna külön "száron" volt, így legalább Rumbát nem zavarta a sétában. Pénteken délelőtt egy nagyot szaunáztunk, és rápihentünk az amúgy sem túl fárasztó hetünkre az előttünk álló új évre :)

Semmi hó nem volt új év környékén "itthon", ahogy otthon sem, és az évszakhoz képest nagyon enyhe az idő. (Nem nagyon van mínusz legfeljebb éjjel). Csak Lappföldön van hó. Eső az eseget, de nem sok. Ma éjjel picit havazott, de mivel ma is 3 fok van, olvad. Jutta egyre többet beszél, sőt már rövid mondatokat is mond, és cukibb meg huncutabb, mint valaha. Fürödni nem fürdik többet, mint havi egy, de már ismeri a szót, hogy fürdő, és ha az anyukája beígéri neki másnapra, akkor követeli. Amúgy imád fürödni, és ezen a héten kétszer is fürdött (lehet az új év miatt, nem tudom :)

Január 3-án volt az évfordulója, hogy ide költöztem, nagy ünneplés nem volt, de megemlítettük :) Január 6. (Vízkereszt) itt hivatalos ünnep, vagyis munkaszüneti nap, szóval a hétfő is szabad idén. (Már akinek, mert Anne ügyeletes a hétvégén, szóval péntek óta rohangál esetekhez.)

1 komment

Címkék: család én finnek

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr985735662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bernadett Ott 2014.06.04. 14:28:00

Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :)
süti beállítások módosítása