HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

124. Jutta

2013.08.24. 21:05 :: kicsipm

Több mint fél évnek el kellett telnie, hogy egy bejegyzés címe ő legyen, de eljött az idő :) Imádom a kiscsajt, amennyire egy nem rokon/barát gyereket szeretni lehet. A nyári szünet előtt is ennivaló kis baba volt, de azóta van pár új szokása amit nem lehet szó írás nélkül hagyni...

Mielőtt 4 hétre Magyarországra utaztam volna, elkezdte mondogatni a nevem, de az olyan ájé szerűség volt. Ha nem jelentem meg 3 másodpercen belül, akkor áááááááááájéééééééééé következett. Ha akkor sem, és az emeleten voltam a szobámban, akkor jött az áááááááááááááááááájéééééééééééééééééééééééé és a lenti rács rázása :) Most már kezdi egészen szépen mondani az Ági-t, sőt, néha el is különíthető az äiti-től. Bár nem mindig.

WP_20130809_004.jpg

Nagyon jókedvű kiscsaj, keveset sír. Csak ha fáradt, vagy ha nem csinálhatja azt amit akar. Pl. a központi hőmérséklet szabályzó tekergetése (jó kérdés, miért van babakéz magasságban és helyen...) vagy a sütő és a főzőlapok bekapcsolása, esetleg a virág tépkedése... szóval vannak harcaink, de amúgy nincs nagy gond.

A téli -emlékezetes- mandarinevés után kiderült, hogy a gyermek leginkább gyümölcs függő. Minden elérakott gyümit óriás élvezettel tol be. A nyári bogyósok (eper, málna, ribizli, áfonya) pedig... hát, erről filmet kellene forgatni :) Általában 5-8 szemet próbál egyszerre betömni, illetve bőrön át felvenni -azaz szétkeni az arcán, és utána úgy néz ki, mint egy kis vámpír :) És persze olyan arcokat tud vágni, hogy nem lehet nevetés nélkül megállni :)

Elkezdtük tanulni az állatok nevét és hangjait. Nem túlzok a többes számmal, hiszen én is vele tanulok sok mindent. A cica a kedvenc hang, nem igazán tudja kiejteni (máu, máu), de próbálja, és nagyon cuki. Viszont gyakorlatilag minden állat lammas, illetve ma :) Nem tudom miért. Persze trükkös, mert a tehén is hasonló... A bátyja nevét is próbálgatja, de a Miska általában csak ka.

WP_20130819_001.jpg

És persze már érti mikor az anyja kérdezi valamiről. Hogy pl. eszik még, vagy megy aludni... vagy hogy melyik felsőt akarja felvenni. Nagyon tudja rázni a kis fejét azon opción amit nem akar :) De, nem esek hasra, tudom, hogy minden két év alatti bűbáj vadvarázs, cuki, okos és imádnivaló...

De, azért azt nem lehet túlszárnyalni, hogy pénteken bölcsi után én voltam az első és egyedüli, aki"nek" itthon, bilibe elvégezte a kisdolgát :)

2 komment

Címkék: család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr575475570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaagi 2013.08.24. 22:26:57

Na de vááárjál. MIlyen nyelven tanítod neki az állathangokat? Mert a finn meg a magyar állatok más nyelvet beszélnek ám ;)De ez most amúgy nem vicc, majd tárgyald ezt meg Anne-val, nehogy kiközösítsék majd a kiscsajt az oviban ;)

u.i. Újabb Helsinki-út kilátásban esetleg? :)

kicsipm 2013.08.25. 07:29:56

@kaagi: csakis finnül :) Mondjuk nincs sok különbség, ihaha-nyihaha, röh-röh-röf-röf, hau-hau-vau-vau, és még sorolhatnám :) Egyszer kérdeztem tőle olyat, de azt is az ovónő jelenlétében, hogy mitä unkarilainen koira sano? :)
Egész szeptemberben vadászunk, most nincs tervben Helsinki :( De majd írok, ha lesz!
süti beállítások módosítása