HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

135. törött üveg

2013.10.23. 09:14 :: kicsipm

Remek cím a piromániás gyerek után, nem :)? De tudjuk, hogy sok múlik a géneken, és hát Jutta anyukája is tud ám "alakítani', ha akar. Meg ha nem akar akkor is :) Mikor megérkeztem januárban, a reptérről hazafelé belefutottunk egy trafiba, ami az amúgy is izgatott anyuka lelki állapotának, nem tett jót. Bevallom őszintén akkor kicsit féltem, "mi lesz itt"...

Aztán azt is láttam, hogy a jobb mutatóujját lassan, de biztosan kezdi elhagyni a körme. Később kiderült, hogy egy barátja rácsapta a kocsiajtót. És hogy az autónál maradjunk... Majdnem elvették a jogsiját, 3 gyorshajtás miatt. Persze mindre volt magyarázata (késő este volt, senki nem volt az úton, nem tudtam, hogy az 80-as szakasz, nem százas, stb...) de így is két kört futott, mire NEM vonták be a jogsiját egy hónapra... jövő májusban.

Az autó/jogsi több szempontból is kulcskérdés... Egyrészt itt ugye távolságok vannak, és mivel már októberben leesik az első hó, meg hideg is van, kell a közlekedéshez, valami gyors, zárt és meleg alkalmatosság. Plusz a bevásárlás: itt nincs a sarkon kisközért, ahol összekapkodsz pár dolgot és megfőzöd a vacsit belőle... Másrészt az anyuka Parkano-ban dolgozik, ami innen 50 km, tehát gyorsabb, könnyebb kocsival bejárnia, arról nem is beszélve, hogy mivel "nagyállat" orvos, ki kell járnia a tanyákra, gazdaságokba. Ritkábbak azok az esetek, mikor behozzák a kutyát, macskát vizsgálatra vagy műtétre. Túlnyomó részt ő autózik ki a birkához, tehénhez, lóhoz, vagy kutyus születéshez. Egy szó mint száz, kocsi nélkül meg vagyunk lőve.

Ennek ellenére Anne "előadta" vasárnap, míg én edzésen voltam, hogy: beállok a garázsba, nyitott csomagtartóval... Ami a (márciusban átvett) Caddy teljes hátsó fala ugye. Szélvédő huss, ezer darabban... A garázsba beállásról annyit kell tudni, hogy 0 fok alatt történik (éjszakára), ami szerintem ebben az országban az évi 365 napból olyan 200-on előfordul... Üveg takarítás, biztosítás intézése, cserekocsi (egy Volvo kombi, de hát abba hol fér el a 2 kutya, 2 gyerek, babakocsi, állatorvosi felszerelés, gumicsizma, miegymás)... Ma szerda van, lehet hogy ma már visszakapja a Caddy-t.

Ha valakinek feltűnt a sorok között elrejtett "míg én edzésen voltam"... hát, igen, elmentem az itteni első női edzésemre. Sajnos 15 perc után meghúztam a combom, nem vagyok (floorball) edzésben, na :( De már jól van, szóval csütörtökön újra próbálkozom majd. Szeretnék játszani ebben a csapatban. :) Elég szimpatikus mindenki, 3 gyerek is volt az edzésen, mármint 2 anyuka hozta  a 2 kislányát, egy másik meg a kisfiát, cukin rohangáltak körbe-körbe :) Sőt, egy gyógytornász hallgató is van a "soraikban", aki segített is nekem, jeget tettünk a combomra, stb.

A végére pedig a szórakoztató képgyűjteményem a tengerimalacokról...

WP_20131021_004.jpg

Az új hálóhely... Ez alatt vannak a malackák :)

WP_20131021_005.jpg

tengerimalackörömvágóolló... tudom, hogy nem egyben írjuk :) És az utolsó a szőrkefe, amihez még 2 további szőrmedarab is van, amit le kell teríteni az ölbe, és azon kefélgetni a kis szőrük...

WP_20131022_002.jpg

2 komment

Címkék: sport család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr215595301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mighty Duck 2013.10.23. 10:11:10

Amíg nem végig, azt hittem, hogy az ollót is sikerült eltörni valami különleges képességet alkalmazva. :)
A fogyasztói társadalom pedig nem semmi, az én gyerekkoromban elég volt az emberi körömcsípő is.

kicsipm 2013.10.23. 11:24:39

@Mighty Duck: nekem a szőrkefélő szörme a csúcs... azt nem tudom befogadni... Én szerettem a tengerimalacomat csak úgy ölben simogatni, nem éreztem, hogy akkora konfort kell neki, hogy egy szőrt kell aláterítenem.
süti beállítások módosítása