HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

131. új lakók

2013.09.25. 10:22 :: kicsipm

Igen, tudom, elég tróger vagyok, keveset írok. Ennek több oka van. 1.) anyukám, nővérem, és anya barátnője jelenleg Tamperében vannak. 2.) a WhatsApp applikációval a legtöbb (Dia, Anikó, léccciii :) számomra fontos emberrel tudom tartani a kapcsolatot hangüzenetben, és ez elég kényelmes, mert én lusta vagyok, mint a dög :) 3.) szép őszi idő az van, de a fokok nem "brillíroznak", egészen pontosan az éjjel mínusz volt, és reggel is csak ketten bírtak lenni a hőmérőn... a hidegben meg lassul lustul az ember ugye :)

Múlt héten csütörtökön Eszterrel találkoztam, és kávéztunk meg sütiztünk a tamperei koskikeskusban :). Elég jól elröhögcséltünk :) Aztán Lorenánál jártunk, aki ugye mexikói, az ő haját vágta le Eszter, meg egy 10 hónapos kisbabának is, aki argentín, és iszonyúúú cuuukiiii. Kaptunk finom ebédet, kávét, és persze megint nagyon jó hangulat volt. Pláne miután Lorena férje Harri hazaért... ő nagyon jó fej. A program végén el is vitt minket a belvárosba (odafelé 2,5 EUR-ért a 18-as busz teljes hosszán végigmentünk, mert úgy kell menni hozzájuk :), és a kocsiban még táncoltunk is, nagyon vicces volt.

WP_20130920_004.jpg

(A sziámi ikrem és én, ébredés után :) A remek csütörtök után egy klassz péntek jött, Juttával, ugyanis Luna elment a gazdájával vadászversenyre. Annyi volt csak a bibi, hogy hajnal 5-kor én is felébredtem, mikor indultak... szóval kicsit hosszú volt a nap :) Amúgy a 30 fős kutyacsapatból csak kettő jutott a vasárnapi döntőbe, Anne szerint a bíró nagyon szigorú volt, és hímszoviniszta. Mert amúgy a fele tovább szokott menni, és mindig, mikor fut egy kutya a többiek meghallgatják a bíró mit mond róla, még akkor is, ha nem az ő kutyájuk futott. Na, most itt mindenki lelépett a saját kutyájával a "fejmosás után"... Szóval sajnos nem igazán sikerült jól a kutyakutya első versenye.

Szombaton voltam egy másodosztályú Ilves floorball meccsen, hááát... nem volt rossz, de a hazai csapat eléggé kikapott, talán 9 góllal. Aztán a családommal találkoztam, mert mint már említettem, éppen itt vannak :) Elfoglalták a szállást, vacsoráztak, bevásároltunk, aztán én buszoztam is vissza Hämeenkyrö-be. Vasárnap is velük voltam, csavarogtunk Tamperében, néha eláztunk, de azért klassz nap volt. Hétfőn ők jöttek ki megnézni hol lakok, mit csinálok. A kutyákkal mentem eléjük, anya barátnője azt mondta Lunára, ez nem kutya egy egy kengurunyúl, vagy nyúlkenguru, már nem emlékszem. Mondtam, hát, ja, nehéz az életem :)

Kedden nyelvórán voltam, amiről semmi új, vagy extra hírem nincs, de utána voltam S-Market-ben, ahol hétfőn láttam 2 olyan múminos bögrét, ami nekem még nem volt, így kedden meg is vettem őket :) Összesen 25 darab van már, bár 5 ebből Budapesten van. Csudálatosan szépek, íme:

WP_20130924_002.jpg

(De még van pár a Prisma-ban, ami nekem nincs.) No, aztán jött a hét eddigi fénypontja, Miskának tengerimalacokat vettünk. Mert pénteken névnapja lesz. És már amúgy is meg lett neki ígérve. Ebéd után (kb. 17 körül...) elindultunk, sikerült is kb. 21-re hazaérnünk. Voltunk két kereskedésben is, és végül az elsőbe vissza is mentünk, mert onnan hoztunk állatokat. Anne azt mondta, a rövid szőrűt preferálja, ehhez képest, két "hajasunk" van, tessék:

WP_20130925_002.jpg

Igen, ez kettő, bár még nagyon félénkek szegénykék. A fehér elvileg Juttáé, annak nem tudom mi a neve, a barna-fekete Miskáé, ő a Nopea (Gyors) nevet kapta a keresztségben. A család mondjuk arról nem tud, hogy az én közvetlen közelembe rágcsálót telepíteni nem túl szerencsés (baráti kör nem röhög...), ugyanis a törpehörcsögökre nagyon rosszul hatok. Konkrétan öngyik lesznek, vagy egymást eszik meg, most meglátjuk a tengerimalackák hogy bírják. Miska amúgy nagyon nehezen választott. Közben én pl. beleszerettem megint a dzsungáriai törpehörcsékbe (by Virág) és elhatároztam, ha itt maradok, lesznek megint. Láttam is szuper, jól felszerelt ketreceket, 100 euro körül. No, igen az anyagiak. Vettük két állatot, ketrecet, forgácsot alájuk, füvet, kisházat, 2 tálkát (minek kettő, nem tudom :) vitamint, száraz kaját, szőrkefét, mászókát, itatót, szárított valamit (piros, nem tudom mi az, valami gyümölcs lehet), rágóbotot, nyalósót (azt hiszem), meg még ki tudja. A végösszeg 340 euro volt. Meg az apró...

WP_20130925_003.jpg

3 komment

Címkék: család én múmin

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr595532237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iivisniemenkuja 2013.09.25. 14:09:41

like az ikerfotónak.
a bögrekészlet fantasztikus:)
puszi

Mighty Duck 2013.10.03. 21:55:08

Én ma szereztem be a termoszbögre-készlet egyik darabját. Most már én is tudok menőzni munkába menet valami forró löttyel azokon a közelgő, álmosítóan sötét hajnalokon :)

kicsipm 2013.10.08. 20:55:42

@Mighty Duck: juhu... klassz :) Asszimilálódsz
süti beállítások módosítása