HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

132. az új tamperei csoport és tanár

2013.09.30. 10:21 :: kicsipm

Csütörtökön volt az első óránk a Sampolában. Én kíváncsian vártam milyen banda verődik össze ezúttal, Lorena és Eszter jön, azt tudtam, szóval jónak jó lesz, de ugye új tanárt is kapunk. Persze a már fent említett hölgyek összejöttek egy kis óra előtti viháncolásra, szóval majdnem el is késtünk :)

Az új tanárunk Sanna, hogy is mondjam... teljesen más, mint Mervi. Fiatalabb is (bár a finnek kicsit kortalanok, sosem tudhatod ki mennyi idős :), de leginkább pörgősebb és nem is tudom... katonásabb. Már maga a hangja és beszédstílusa is... a fél csoportot elküldte. Ezzel kezdődött. Így most kilencen vagyunk, Eszter és én Magyarországról, Lorena Mexikóból, Alba Spanyolországból (júniusig au-pair Vesilahti-ban), Christin Németországból (szintén au-pair), Hadisa Afganisztánból, Selene Olaszországból, Ling Ling Kínából, és van még egy néni, aki orosz-finn... Olyan névvel amit képtelen vagyok megtanulni.

Egyébként Ling Ling és Hadisa a két "állva maradt" ázsiai. Ugyanis Sanna elküldött egy Hadisához hasonló nőt, aki a lányával jött. A lány folyékonyan beszélt finnül, és az anyuka sem kezdő, így őket átirányította egy másik tanfolyamra, ami nem ennyire alap. Két vagy három kínai/japán/vietnámi is kiesett, velük az volt a baj, hogy babával jöttek az meg egy másik tanfolyam. Valamint egy (tippre) filippínó nő elment a nem annyira kezdő kurzusra. A szelekció az alapján zajlott le, hogy Sanna végigkérdezte ki mennyire tud finnül, hol tanult és mennyi ideig. A német lányt is majdnem elküldte. Igazából úgy tűnik Ling Ling és Selene lesz a szűk keresztmetszet, mert ők tudnak a legkevesebbet finnül, valamint Selene angolul sem beszél. (Ő itt tanul állítólag. Gondolom a tamperei egyetemen valamit.)

A számokat vettük az óra első felében, meg a bemutatkozást, mi a neved, honnan jöttél, mi a címed, mi a telefonszámod, stb. Christin nem bírta a szünetig, így elkezdett enni dél körül, ami szerintem iszonyú nagy bunkóság, hacsak nem cukorbeteg, amit nem gondolok. Csak azért zavart ennyire, mert velem szemben ült, és mi voltunk a tanári asztalhoz két legközelebbi ember. Aztán volt még szó a magánhangzó harmóniáról, óráról (mennyi az idő, és hogyan fejezzük ki azt amit az órán látunk), és napokról, meg a melléknevekről.

Az egyik csúcspont volt, mikor Sanna a magánhagzó harmóniát magyarázta... hú, elég jól nyomja, pörgős, egyszerű, nekem bejön nagyon ahogy magyaráz. És pont ahol az egész csoport álla leesett, mikor valami szó fölé odarajzolta a kínai megfelelőjét... és kérdezi Ling Ling-et (aki csak hátul pillog, szegény...), hogy ez segít neked? És onnantól kezdve a legtöbb szót le is rajzolta kínaiul... kéééész...

Óra után még egy kicsit kávéztunk és csacsogtunk, Lorena megvárta a pálinkát (köszi Teca :), behúztuk a bandába Alba-t, akinek azt hiszem nagyon bejön a társaságunk (Lorena, Eszter, én). Feltette a kérdést, mit keresünk itt, mikor mi beszélünk finnül (Eszter meg én... Alba szerint... szerintem megértjük, de azért ránkfér a tanulás :), mondtam neki, ez nekünk inkább olyan társasági élet, nem csak a nyelvóra :) Szóval jó lesz ez a félév is, bár gondolom jönnek-mennek majd az emberek, ahogy az már egy ingyenes nyelvtanfolyamon lenni szokott.

1 komment

Címkék: én nyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr205540657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caddy 2013.09.30. 11:50:42

A chat csapat. Nagyon durván nyomtátok! :) Jó volt látni, az ám a nyelvi multikulti, főleg mikor a két csaj spanyolra váltott. :) Volt ott minden.
süti beállítások módosítása