HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

112. Helsinki második nap - vasárnap

2013.05.27. 23:06 :: kicsipm

Reggel 7 körül ébredtem, de mivel tudtam, hogy csak 9-kor reggelizünk (Miska ébredésére várni kelllett, de tudtuk előre hogy ez lesz) az ágyamban kómáztam 9-ig. Rajzfilmeket néztem, csak mint Szentendrén anno, Dora the explorer, és Diego :) A reggeli a szokásos "mindenki azt vesz amit akar és annyit" típusú volt (igen, tudom, svédasztal a neve, de ilyet nem írok le Finnországban, lehet ők nem is így hívják :). Amitől én első alkalommal sokkot kaptam, mikor sok magyarral együtt reggeliztem így, és ennek a mai napig a hatása alatt vagyok :S Nem nagyon szeretem ezt a fajta reggelizést, vagy nem a legforgalmasabb órákban.

Ittam egy kávét, ettem egy tál műzlit, majd még egy kávét, és ennyi, mert máskor sem eszem rántottát, kakaót, sült koktélvirslit, palacsinát, stb... 10 körül sikerült elhagynunk a szállást, szóval egészen "rendben" voltunk... Helsinki állatkertjébe mentünk, ami elég jó volt :) Ez is egy szigeten van és a hivatalos neve: Korkeasaari Helsinki Zoo. A korkea magasat jelent, de így hogy korkeasaari, így nagy sziget a jelentés. Hivatalos honlap itt.

pallas.jpg

Meglepetésemre két olyan állatot is láttam, amit eddig még nem ismertem. Az egyik a Pallas's cat, ami pusztai macska (magyar wiki), a másik egy sivatagi állat, rágcsáló, és sosem iszik, és sokadszorra sem találom a neten, vááá, most má' nem is érdekel :S Próbáltam megjegyezni a nevét, de nem működik a memória fogasom, mert nem találom ezt az állatot... Amúgy külön "macska-völgy" van, és néha macska éjszaka is, olyan sok a kis és nagymacskájuk. Amik nagyon szépek. Volt tigris etetés (tömeggel, én meg Juttával, szóval semmit nem láttam belőle.) Láttam viszont hiúzt, meg hópárducot, jaj, ott kicsit sírtam, ez az Erőss Zsolt téma nagyon megérintett. (Az expedíció vezetőjét anya ismeri, és én is találkoztam vele sokszor.)

Láttunk vidrát, egészen pontosan Miska nézte vagy 20 percet, mi csak ötöt, de nagyon cuki volt, ahogy fel-alá úszkált, és mutogatta a fehér hasát, meg játszott. Aztán: barna medvét (kettőt, jegeset nem), tevét, szabadon kószáló pávákat (igen, Dia, tudom...), meg még csomó minden mást, de ami nekem tetszett nagyon az a nagymacskás rész volt. Meg az afrikai esőerdő utánzat, mert jól meg van csinálva. Amúgy a nyíregyházinál semmivel sem jobb vagy "menőbb", szóval semmi extra. Klassz hely, és jó program volt, de semmi olyan amitől elhajítom az agyam. (Jó, a szingapúri underwater world után nehéz engem elkápráztatni, valóban...)

pukki.jpg

Ezen a nagyon kedves helyen ebédeltünk, a neve Pukki, ami kecske, átvitt értelemben az a bizonyos vén, aki megnyalja a sót. Hogy a joulupukki/télapónak mi köze hozzá, azt még nem sikerült kiderítenem... De ami késik... Szóval én élveztem ezt a napot is, mert nagyon szeretem az állatokat. (Kicsit szétszórt ez a poszt meg az előző is, képtelen vagyok jobban megírni, bocs :)

Végül sem Attissal sem Ági-Aki-val nem találkoztam Helsinkiben, amit kicsit sajnálok, de nagyon a családhoz voltam kötve, és nagyon fáradt voltam. De Ágival beszéltünk pár percet telefonon, és Anne (is) megjegyezte milyen gyorsan beszélek magyarul... (Ági bocs, ha gyors volt) már kezd fóbiám lenni.

Voltunk Helsinkiben is Stockmann-ban, ahol vettem még pár ajándékot, és Jutta kapott még egy Crocs-ot (esküszöm nem én erőltetem :) ez egy LEGO-s, rózsaszin ez lenne az... igen, igen, tudom, meg kell zabálni... A hazaút viszonylag csendes és gyors volt, Jutta nem dobálta a rókákat, inkább az új játékát szorongatta, ami egy farkas, vagy susi, íme:

jutteli.jpg

És a végére két vicces állatos kép :)

tigris.jpg

mosás.jpg

2 komment

Címkék: család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr815319555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caddy 2013.05.28. 15:17:36

A LEGO-s Crocs pedig kell nekem is, ennyi. :)

Én ugyan nem voltam Szingapúrban, de a prágai állatkert is nagyon ott van, vagy én voltam nagyon jó passzban mikor voltunk. Amúgy a Nyíregyházi abszolute nyerő.

Caddy 2013.07.23. 09:31:59

..és mostantól nem kell Helsinkibe menni, ha pusztai macskát akarunk látni. :)
zoobudapest.com/ezt-latnod-kell/hirek/mi-az-a-manul
süti beállítások módosítása