HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

114. kettő-kettő

2013.06.16. 15:03 :: kicsipm

Az utolsó hét májusban elég gyorsan eltelt, de megpróbálok írni róla. Pl. befejeztük a kerítést, azaz Mads (igen, azt hiszem ez a végső variáció Taina dán férjének nevére, aki ugye Seni és Simo apukája is) fejezte be. Anne asszisztált hozzá, egyszer kisruhában, egyszer tenisz(!!!)szoknyában, no, de láttunk ennél már meglepőbbet is tőle/nála.

Miska június 1-jén szombaton kapta meg a bizijét, a matek lett neki a legjobb, arra "kiváló"-t kapott, a magatartás, csapatmunka, olvasás, házi készítés csak "jó" lett. Akinek még nem meséltem: Simo-nak zöld ág törése volt, gipsszel, amit sikeresen 3-szor eltört, egyszer itt nálunk a kerítés építésekor, majd angyali arccal közölte: ő nem érti hogy történt... És mászott fel a ház oldalán lévő tűzlétrán... Pénteken Juttával voltam itthon, mert lázas volt, mint utóbb kiderült az x napja beadott oltás miatt.

A hazaút már a reptér előtt állva rám tört, amikor is egy fiatal magyar hölgy fennhangon ecsetelte telefonon a problémáit, és veszekedett a másik oldalon lévővel ("megint bele akarsz tenni a szarba"). Ezt mintegy másfél óráig csinálta, én már azt kántáltam magamban, hogy "nem beszélek magyarul, nem beszélek magyarul", olyan kellemetlen volt... És inkább nem ültem mellé a repülőn... sem... A másik "remek" élmény a hazalátogató magyar dolgozók voltak, a következő mondattal: "hát, nem vagyunk valami sokan, biztos csak valami kis geci gépet küldenek". Velük sem pajtiztam a sorban álláskor. Az I-re a pont a fiatal magyar házaspár volt, akinek férfi tagja egy kemény speed élvezőt rejtett, és a kapunyitás előtt 5 perccel megérkezve pattogó és ideges mondatokkal eképpen utasítgatta a kis feleségét: "álljá' oda a sor elejére a gyerekkel, gyere... fogd meg, vigyázz, ott vannak az útlevelek, csináld már..." stb... Hihetetlenül kiváncsi vagyok 29-én miféle népekkel fogok hazautazni...

A repülőn felszállás közben elaludtam, és arra riadatam, hogy a finn házaspár női tagja az ölembe teszi az ingyenes repi magazint... Köszi... Ezután 2 órán át élvezhettem, hogy a férje őt bámulja. Szóval olvastam végig. Az otthon töltött 2 hét is nagyon hamar elrepült, és nem is tudtam mindenkivel találkozni, de majd júliusban. Immár ismét a hämeenkyrö-i szobámban ülök, próbálok kijönni a náthámból, és élvezem a csendet. Mert a család valami F.E. Sillanpä emlékeseményre ment. Remélem mindenki emlékszik, hogy a Nobel-díjas finn író születésének 125. évfordulóját ünnepeljük idén.

Apának üzenem, hogy a dianás cukrot már az első este megettem, anyának hogy az almás süti teljes siker (Miska konkrétan Pinokkio-szerűen táncol minden szelet után... komolyan!) Diának meg hogy megjött a képeslap és köszönöm :)

1 komment

Címkék: család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr595363767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caddy 2013.06.16. 16:05:28

Már most hiányzol. De csak két hét, és egyből Kakas.:)
süti beállítások módosítása