HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

111. Helsinki első rész - szombat

2013.05.27. 09:36 :: kicsipm

Egy nagyon klassz hétvégén vagyunk túl, eddig sem volt semmi bajom ezzel az országgal, és az ittléttel, egyetlen napon sem bántam meg, hogy eljöttem, de most "ismét" nagyon szeretek itt lenni :) Persze ez többnyire is igaz, csak, hát itt is hétköznapok vannak, amibe bele lehet szürkülni. De ez a kirándulás most "feldobta a bulit". Szombaton reggel felkerekedtünk, ezúttal az első buszmegállónál nyomtunk egy satut (1-1,5 km a háztól), és Anne ellenőrizte van-e nála pénztárca. Időben. És volt.

Ha jól emlékszem Jutta az első kettu-t még a kutyahotel előtt dobta. A puuro volt :) Aztán a kutyákat "dobtuk ki", és itt kell elmesélnem 2 érdekes történetet. Az egyiket Anne mondta... Luna diszkrimináció áldozata lett... ugyanis kiderült, hogy azt a kutyahotelt is hívta, ahol az ebek a síelés alatt volak, de ott azt mondták, Lunát többet nem fogadják, mert problémás. Hát, ha tehettem volna, a térdemet csapkodom és nevetek, de nem tehettem :) Eljött tehát az igazság pillanata. Aztán: Miska kérdezett valamit Lunáról, és a koiranpenttu szó is benne volt, szóval rákérdeztem, hogy Anne akarja majd valamikor a jövőben, hogy Luna anyuka legyen? És igen. Szóval: kishúgom, üzenem, hogy ha lesznek kölykei, neked előjegyzek egy kislányt :) Mindig mondod, hogy ha lesz kutyád... mi is lesz a neve?

Ezek után álltunk meg harmadszorra is, mert Jutta úgy tűnik nem bírja az autópályát, és a reggelije nagyobb részét is a bébiülésre zúdította. Amúgy cuki, mert nem sír, csak csendben "ki", aztán hagyja, hogy "tegyük a dolgunk"... ruhacsere, takarítás, tovább Helsinkibe. Ahová olyan 11 óra körül érkeztünk meg, és a vonatállomás mellett/alatt parkoltunk le, és indultunk hajókázni. Egy aluljárón kellett átmennünk, hogy a felszínre jussunk, nem egy Keleti pályaudvar, de azért... láttam koldust, és bolondot is, mármint olyat, akinél "odabent" valami muzsika szólt, amit dobolt a korláton. Én annyira röhögtem... kicsit otthon éreztem magam.

Átsétáltunk Helsinki "főutcáján", és az egyik mellékutcában ettünk egy Piknik nevű helyen. A város tele van sirályokkal, amit részemről jobban preferálok, mint a galambokat. Szembetotyognak a parkban például :) A Suomenlinna nevű szigetcsoportra hajóztunk (magyar a wikije, olvassátok el :), ami nekem nagyon tetszett. Odaúton egy lusta sirály a hajó "szélárnyékában" repült, olyan közel, hogy ha felnyúltam volna, elérem. Persze fennállt a "pottyantás veszély", de bíztam a szerencsémben, és olyan érdekes volt nézni :)

A sziget az UNESCO világörökség része, és mindenkinek ajánlom megtekintésre. És gyűlölöm azokat akik ott laknak :) Minden van a szigeten (templom, bolt, posta, kávézó és étterem "hegyek", part ahol lehet fürödni, stb.), csak suli nem, de mennyire vagány már, ha hajóval jársz suliba :)? És ha már templom: Timmike, láttam ám esküvőt, de enélkül is sokat gondoltam ezen a napon rátok :) Gratulálok, és sok boldogságot!!!

Itt van a sziget térképe, kicsit talán kicsi, de a kék vonal jól látszik, mi főleg azon sétálgattunk. Az időjárás is szép volt, néha nem sütött a nap, de túlnyomórészt igen, az arcunk kicsit meg is pirult estére. Láttuk a tengeralattjáró múzeumot (20 ember ekkora helyen, elképzelhetetlen), sétáltunk a falaknál, bementünk az alagutakba, és jártunk a királyok kapujánál, ez volt az egyik kedvencem. Más múzeumban nem voltunk, csak a tengeralattjáróban, a gyerekekkel ugye a múzeumlátogatás nem az elsőszámú program.

királykapu.jpg

Nehéz elmesélni a szigetet, látni kell, de nagyon jó hangulatú volt, ahogy pl. láttuk a mérnök és/vagy építész hallgatókat piknikezni. (Onnan lehet tudni, hogy ők voltak, hogy a fehér sapkájukon fekete bojt is volt, ami csak nekik lehet.) Igazából a "helyiek" - nem turisták a parton és a füves részeken heverésztek, piknikeztek a napon. A turisták, mint mi is sétáltunk :) Az egyik dombos rész, meg úgy nézett ki, mint a Megye a Gyűrűk Urából :) Nagyon klassz volt minden, igazán élveztem.

Miután visszahajóztunk Helsinkibe, és elsétáltunk a kocsihoz, Anne úgy döntött, van még elég idő a vidámparkra. Attisnak üzenem, hogy nekem jobban tetszett, mint a tamperei :) Igaz ott semmire nem ültem fel, itt meg talán 3 dologra is, Miskával. Ami nem jó: 20-30 perceket kell sorban állni és fél-1 perces a menet, szóval számomra nem túl hatékony, de "túléltem" :) A terület kisebbnek tűnt, vagy legalábbis sűrűbben vannak a játékok. De szerintem több ember is volt, szóval csalóka. Mindenki menjen el mindkettőbe, és döntse el maga :) Ezeken ültem:

Salama.jpg

tulireki.png

Meg még egy vizesen is, de arról nincs normális kép. Gépet természtesen nem vittem :) Este  8 után jöttünk el a parkból, már mindenki hulla fáradt volt :) Szerencsére a hotelben saját szobát kaptam (Sokos Pasila Hotel), az ágyamra rá sem mertem nézni míg nem tusoltam, olyan fáradtnak éreztem magam. Bekapcsoltam a BL döntőt, de végül Grace klinikára aludtam el.

3 komment

Címkék: család én

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr875319519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mighty Duck 2013.05.27. 14:20:54

Azért a hűs habok autóval történő hasításához azt is tegyük hozzá, hogy anyukám nem parancsolt ágyba olyan korán még zsenge ifjúkoromban sem, mint ahogy Suomenlinnára mennél haza az utolsó hajóval. Arról nem is beszélve, hogy mi lehet akkor, amikor ráébredsz, hogy az utolsó hajóra túl sok kocsi vár és Te már nem férsz be - és ugye a hajó nem vár :) Van valami alagút egyébként, de azt tudtommal csak a katonaság használhatja és csak vészhelyzetben.

Caddy 2013.05.27. 15:28:27

Nekem teljesen Oslo utánérzésem volt.
Ott is van egy erőd, ugyanígy a parton. :)
Ez nagyon jó ez a kis kiruccanás, már várom a folytatást.
Luna a rossz kutya akit még az ovi is elutasít, hát ez nagyon tetszett. :)

kicsipm 2013.05.27. 17:49:41

@Mighty Duck: valamit, valamiért... szigeten lakni menő, de szívás is :) És mindig kell valaki akinél "bent alhatsz a városban"... Igen, van alagút, de nyilván annak aki csak akar
@Caddy: ott még nem jártam, szóval nem tudhatom, de ez világörökség!
süti beállítások módosítása