HTML

Múmin-völgy

Élet Tampere mellett Hämeenkyrö-ben, au-pair munka, világlátás, talán új élet :) (a külcsínért külön köszönet Dave-nek :)

Időkép

Utolsó kommentek

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok otthon után. :) Jutta szülinap, biztos nagyon jó lesz, én már várom a beszámolót. (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Anyko: A képeket elnézve a finn közönség sem az a "öltözzünk ki, hogy megtiszteljük a színházat és a színeszeket" típus. (2013.11.29. 17:04) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen élnek a városokban. Na, azoktól kell igazán tartani:) (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • kicsipm: @kaagi: igen, igen, a szemem csal meg engem :) Látom ám én is azt a sok "mobil" hokipályát, ami mostanában "bújt ki a földből"... Sőt sok floorballoson látszik (a csapatban is van egy hátvéd) hogy a... (2013.11.21. 07:40) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Utolsó 20

Címkék

család (85) én (121) finnek (35) helyi (17) hétvége (11) kedvenc (3) miért (2) mindennapok (14) múmin (15) nyelv (40) (1) sport (6) utazás (3) Címkefelhő

Friss topikok

  • Bernadett Ott: Azóta már fél év is eltelt. :) Új poszt lesz? :) (2014.06.04. 14:28) 141. új év-egy év
  • Caddy: Én szerintem tudom, hol van ez a színház. :) Örülök, hogy volt egy kis kulturális élet a sok ottho... (2013.12.02. 16:43) 139. színházban megint
  • Iivisniemenkuja: valami hihetetlen bájos kislány Jutta:) Állatok nem csak az erdőben vannak, sajna egyre többen éln... (2013.11.21. 09:49) 138. családom és egyéb állatfajták
  • Iivisniemenkuja: szuper és 3x hipp hipp hurrrráááá:) jó vagy budapesti lány! csak így tovább. (2013.11.11. 16:24) 137. első meccsnap, első gól
  • kicsipm: @_Maverick: jó, jó... :) De ez harmad osztály, és itt 5 csoport van harmad osztályban (területi al... (2013.11.06. 10:27) 136. "Győzelem - csapattag lettem"

119. ismét Hämeenkyrö-ben... karácsonyig

2013.08.05. 11:27 :: kicsipm

Üdv ismét itt... mint már írtam, az első hetem nagyon sűrű volt. Leginkább azért mert Juttának csak augusztus 1-jétől volt bölcsi, és mert itt volt Anikó, akivel jöttem-mentem, Tamperében és itt helyben is. Ezekről tudok most elsőként beszámolni, aztán egy új bejegyzésben a hämenkyrö-i fesztiválozásomról :)

Szombaton kb. csak annyi történt, hogy megérkeztünk, vacsoráztunk, és "elfoglaltuk a szállást". Anikó úgy dönött, hogy inkább az én szobámban alszik a kanapén (amiről kiderült, hogy ki lehet nyitni :), mint egy "közös területen" a játszószobában. Szerintem ez jó döntés volt, mert az a szoba nehezebben sötétíthető és szellőztethető. Ami valljuk be nyáron két komoly szempont. Sokan kérdeztétek (bár a jobb oldali sávban mindig meg lehet nézni), hogy és hány fok van itt. Sokszor felmegy 25 fölé napközben, ám visszahűl 15 fok köré éjjel, így azt tudom mondani, hogy nagyon kellemes a nyár itt.

A másik kérdés a porszívó volt, illetve hogy hová megy a por. Megkérdeztem, egy dobozba a garázsba. (Lehet hogy ezt már írtam, de mindegy, ismétlés a tudás anyja, és mivel nem olvasgatom vissza a bejegyzéseim, nem tudom miről írtam :) Anne mondta, hogy az első pár hónapban elfelejtette üríteni, mert hogy nem ő porszívózott...

No, de akkor: a vasárnap. Amikor is egy nagyot csavarogtunk Anikóval Tamperében. 10 körül buszoztunk be (normál járat 8 euro, express 11,50 EUR-egy út, nem oda-vissza) és egy tévedés folytán a 19.10-es buszt elszalasztottuk, így csak a 21.10-essel tudtunk hazatérni. De, el tudtuk foglalni magunkat, így nem volt gond.

Mikor megérkeztünk javasoltam, hogy tegyünk kirándulást a szabadtéri színház környékén... Na, ezt nem sikerült megtalálnunk :) Jó sokat sétáltunk a Pyynikintori városrészben, ami talán Tampere legzöldebb része. Találtunk egy nagyon sok lépcsős részt, másnapra lett is izomlázunk :) Mivel sem a színházat, sem a tornyot, ahol kávézni lehet nem találtuk meg, elindultunk lefelé (?) vissza a városba, ebédelni. A csatorna mellett ettünk, ott ahol Anne-val és a gyerekekkel voltam egyszer már. 40 euro körül volt a kettőnk 1-1 tál tésztája, és fél-fél liter kólája. Természetesen az árban salátabár is van.

Ezután a belvárost fedeztük fel, kisebb parkok, terek. A főtéren pl. virágfesztivál volt, egy kerékkel (nem olyan nagy mint ami az Erzsébet téren volt), és egy étteremmel, amit magasabbra húztak fel, mint a kerék teteje. Tampere egyébként nagyon szép és kellemes nyáron. És vasárnap nem volt túl zsúfolt. Már-már kihaltnak mondanám a főtér és néhány park kivételével. Ja, igen, az Attila épület tövében strandröpi meccs volt :)

 strandröpi.jpg

Egy érdekes információ. Tampere a népsűrűsége alapján nem nevezhető városnak :) A wiki-je azt írja-magyarul, hogy 200 ezres, az agglomerációval együtt 300. Hehe. Kedden ismét be tudtunk menni Tamperébe. Egészen pontosan Anne annyira nem dolgozott, hogy kihajóztunk egy szigetre, ahol valami múminos táncműsor volt. Előtte még játszótereztünk a szigeten. Jutta imádta az egész napot :) A hajóút oda és vissza is 20-20 perc volt.

Miután visszatértünk a szigetről Anne és Jutta hazajöttek, Anikó és én bent maradtunk Tamperében, és még várostnéztünk. A hajójeggyel a múmin múzeum ingyen volt (amúgy egy felnőttnek 6 euro), így megnéztük azt. Voltunk a marimekko boltban, ami húúúú, de drága egy magyarnak, de csakazért is "lőttem" anyukámnak valamit :) Kávéztunk, és ettem salmiakki jégkrémet. Juj, de borzasztó volt :) Az elején még azt hittem nem az, szeretem a salmiakkit amúgy, de ez a jégkrém (amiről a videót még valamelyik első posztban linkeltem) sok volt nekem... Sebaj, már ezt is tudjuk. Aztán ezúttal a 19.10-es -ugyan express és drágább- busszal hazajöttünk.

Szerdán délután itt helyben látogattuk meg Anikóval Sillanpää szülőházát, ami azúttal nyitva volt, mert múzeumként üzemel. Érdekes volt, bár elég pici. 1 euro volt a belépő. Aztán a hämeenkyrö-i szabadtéri színház, ami nagyon szép és most néztem, hogy a nézőtere nagyobb, mint a tamperei-é. Majd elmentünk még a közeli eper és egyéb bogyós gyümölcs farmra, ahol szedd magad-ban is lehet szedni és enni, hogy Jutta kiskecskéket simogathasson :) Meg vettünk nagyon finom epret és borsót is. Itt ugyanis a borsót nem főzik meg, csak frissen eszik a hüvelyből kibontva. Több helyen az út mellett, parkokban (mint a szotyi héjja) vannak üres borsós hüvelyek.

Csütörtökön voltunk postán (nyugodtan írja meg az a 3 ember aki megkapta a lapokat:) és "megmutattam" Anikónak a könyvtárat is. Pénteken pedig szintén a környéken sétáltunk, megnéztük a templomot, ami nagyon szép és egy sírkert is van körülötte, és ettünk egy sütit a Frantisila-ban.

 Most ennyire emlékszem, de lehet hogy eszembe jut még pár dolog, akkor arról írok még :)

5 komment

Címkék: én helyi

A bejegyzés trackback címe:

https://muumilaakso.blog.hu/api/trackback/id/tr15445582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mighty Duck 2013.08.05. 12:46:28

A városrész Pyyniki, a kilátó pedig Pispala városrészben van. A képek alapján a nevezetes lépcső is itt található, szerintem Domát kérdezd meg, hogy mennyire szereti, de a két jégkorong-csapat is oda jár. A kilátót pedig úgy találod meg, hogy elindulsz a busz vonalán visszafelé és kövesd az erdei utat a nemzeti parkban tovább egyenesen. Valami szobor mellett is el kell haladnod. Nekem a tavalyi virágfesztiválból csak a kerék maradt meg, meg az a mérhetetlen mennyiségű édességes, amit láttam a szokásos büdös halsütödék mellett. :)

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2013.08.08. 01:49:24

Éppen azon akadtam meg, hogy van olyan mennyiségű lépcső abban a sík országban, ami izomlázat okoz? De a fenti komment rávilágított, hogy valóban különleges dologról van szó. :)

A másik: a 40 Eurótól sokkot kaptam, én éppen ennyiért vásároltam be úgy 1,5 hétre... De ha kész kaját veszek egy étteremben, úgy is elég ez az összeg 7 ebédre.

kicsipm 2013.08.08. 07:34:26

@_Maverick: nekem a 70 euro-s design táska volt mellbevágó. A kaja nem tűnt olyan soknak. De nyilván egy boltban elég sok mindenre elég a 40 euro.

Anyko 2013.08.08. 17:31:58

Az erdei út követés (a kilátóhóz) annyira azért nem egyszerű, mivel egy útkereszteződésből kb a szélrózsa minden irányába lehetett menni. Viszont a kilátó nélkül is kiláttunk a városra a hegytetőről! :)
süti beállítások módosítása